Page 32 - NIS Odia 01-15 February, 2025
P. 32
ରେଚ୍ନ୍ ରେସଂଗ
ଫରଳବୟାଇଫର ସଂସ୍ୟାର
ଆମ ସରକୟାର ଉତ୍ର-ପୂବ୍ଷଫର
ଫରଳବୟାଇର ସମ୍ପ୍ସୟାରଣକୁ
ରେୟାଥମିକତୟା ଫଦଇଛନ୍ି। ଫରଳ ଲୟାଇନ
ଫଦୟାହରୀକରଣ, ଫଗଜ୍ ର ୂ ପୟାନ୍ରଣ,
ବିଦୁ୍ୟତୀକରଣ ଓ ନୂଆ ର ୁ ଟ୍ ନିମ୍ଷୟାଣ
ଦିଗଫର ଦରୁତ ଗତିଫର କୟାମ ଚୟାଲଛି।
ି
- ନଫରନ୍ଦ୍ ଫମୟାଦୀ
ରେଧୟାନମନ୍ତୀ
କିନ୍ତ ଆଜି ଦଗାଟିଏ ମିନିଟ୍ ଦର ୨୦ ହଜାରର ୁ ଅଧିକ ଟିଦକଟ୍
ୁ
ି
ବୁକ୍ ଦହାଇପାରିବ। ପୂବ୍ଷର ୁ ସ୍ତି ଏପରି ଥିଲା ଦଯ ଦକୌଣସି
ଦରଳ ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ଅନୁଦମାେନ ପାଇବାକୁ ଅତି କମଦର ୨
ବର୍୍ଷ ସମୟ ଲାଗୁଥିଲା, ଏଦବ ଦେଶଦର ଦରଳ ପ୍ରକଳ୍ପକୁ ୩
ି
ର ୁ ୬ ମାସ ଭତଦର ମଞ୍ଜୁରୀ ମିଳିପାର ୁ ଛି । ଏଭଳି ପ୍ରୟାସ
ଦରଳବାଇ କାଯ୍ଷ୍ୟକୁ ନୂଆ ଗତି ପ୍ରୋନ କରିଛି। ସାରା ଦେଶଦର
ରେଡଦଗଜ୍ ଲାଇନର ୁ ମାନବ ବିହୀନ କ୍ରସିଂ କୁ ହଟାଇବା
ି
ପାଇଁ ଏକ ବଡ଼ ଅଭଯାନ ଆରମ୍ଭ କରାଯାଇଛି । ୨୦୧୪
ପୂବ୍ଷର ୁ ଦେଶଦର ୮୩୦୦ର ୁ ଅଧିକ ମାନବବିହୀନ ଦରଳ
କ୍ରସିଂ ଥିବାର ୁ ପ୍ରତିେିନ େୁଘ୍ଷଟଣା ଘଟ ୁ ଥିଲା। କିନ୍ତ ଏଦବ
ୁ
ରେଡଦଗଜ୍ ଲାଇନଦର ମାନବବିହୀନ ଦରଳ କ୍ରସିଂ ଉଦଚ୍ଛେ
ଦହବା ପଦର େୁଘ୍ଷଟଣା ମଧ୍ୟ ହ୍ାସ ପାଇଛି। ଦେଶଦର
ଦରଳ ଧାରଣା ବିଛାଇବା କାମ ଦହଉ ଅବା ବିେୁ୍ୟତୀକରଣ
କାଯ୍ୟ, ଏହା ପୂବ୍ଷ ଅଦପକ୍ା େୁଇଗୁଣ ଦବଗଦର ଦହଉଛି।
୍ଷ
ଦେଶର ବ୍ୟସ୍ତବହୁଳ ର ୁ ଟ ପ୍ରାଥମିକତା ଦେଇ ଦସମାନଙ୍କୁ
୍କ
ମୁ
୍ଟି
ପାରମ୍ରିକ ଦରେନ୍ ର ୁ ମୁକ୍ କରାଯାଉଛି। ଇଦଲକ୍ରକ୍ ଦରଳବାଇ ଭଳି ଏକ ଗୁର ୁ ତ୍ୱପୂର୍୍ଷ ବ୍ୟବସ୍ା, ଯାହାର ସାଧାରଣ ଦଲାକଙ୍କ ଜୀବନଦର
ଦରେନରୁ ମଧ୍ୟ ପ୍ରେୂର୍ଣ ହ୍ାସ କରାଯାଉଛି, ଡିଦଜଲ ମଧ୍ୟ ବଡ଼ ଭ ୂ ମିକା ରହିଛି, ଦସଥିଦର ପୂବ୍ଷର ୁ ରାଜନୀତିକରଣ କରାଯାଉଥିଲା। ସ୍ୱାଧୀନତା
ୃ
ସଞ୍ଚୟ କରାଯାଉଛି। ଦରେନ୍ ର ଦବଗ ମଧ୍ୟ ବଦ୍ଧି ପାଇଛି। ପଦର ଭାରତକୁ ଏକ ବିଶାଳ ଦରଳ ଦନଟୱାକ୍ଷ ହସ୍ତାନ୍ତର କରାଯାଇଥିଲା । ପୂବ୍ଷ
ଦରଳବାଇର ଆଧୁନିକୀକରଣ ପାଇଁ ଏହି ପ୍ରୟାସ ମଧ୍ୟ ସରକାରମାଦନ ଯେି ଇଚ୍ଛାଶକ୍ ଦେଖାଇଥାଦନ୍ତ, ଦତଦବ ଦସମାଦନ ଦରଳବାଇର
ି
ି
ନୂତନ ନିଯୁକ୍ ସୁଦଯାଗ ସୃଷ୍ କରିଛି। ଖୁବ୍ ଶୀଘ୍ର ଆଧୁନିକୀକରଣ କରିପାରିଥାଦନ୍ତ, କିନ୍ତ ରାଜଦନୈତିକ ୋଇୋ ପାଇଁ,
ି
ୁ
ଦଲାକପ୍ରୟ ପ୍ରତିଶରୁତି ପାଇଁ ଦରଳବାଇର ବିକାଶକୁ ବଳି େିଆଯାଇଥିଲା।
ି
ବିଶ୍ୱର ଦଶ୍ରଷ୍ଠ ଦରଳ ଦନଟୱାକ୍ଷ ନିମ୍ଷାଣ
କରିବାର ବିଚାରଧାରା ରାଜଦନୈତିକ ସ୍ୱାଥ୍ଷକୁ ଦେଖି କିଏ ଦରଳମନ୍ତୀ ଦହବ ଆଉ କିଏ ଦହବ ନାହିଁ ତାହା
ସ୍ର ଦହାଇଥିଲା। ଦକଉଁ ଦଷ୍ସନଦର ଦକଉଁ ଦରେନ୍ ଚାଲବ ତାହା ରାଜଦନୈତିକ ସ୍ୱାଥ୍ଷ
ି
ି
ଏକବିଂଶ ଶତାବ୍ଦୀର ଭାରତ ନୂଆ ଚିନ୍ତାଧାରା ଓ ନୂଆ ହିଁ ସ୍ର କରିଥିଲା। ରାଜଦନୈତିକ ସ୍ୱାଥ୍ଷପରତା ଦଯାଗୁଁ ବଦଜଟଦର ଏଭଳି ଦରେନ୍
ି
ି
ୁ
ଆଭମୁଖ୍ୟ ଦନଇ କାମ କର ୁ ଛି। କିନ୍ତ ଦେଶର େୁଭ୍ଷାଗ୍ୟ ଦଯ ର ଦଘାର୍ଣା ଦହାଇଥିଲା, ଯାହା ଦକଦବ ଚାଲନଥିଲା। ଦେଶର ହଜାର ହଜାର
ି
30
ଡି
ନ୍୍ୟୟୁ ଇଣ୍ଆ ସମାଚାର | ଫେବଆରୀ ୧-୧୫, ୨୦୨୫
ୃ