Page 19 - NIS Odia January1-15
P. 19
ନଆ ଆଶା
ୂ
ଶିଷୋ ନଆ ସକାଳ
ୂ
ଭାେତ ଜ୍ାନ
ଅଥତ୍ତନୀତ୍ରିେ
କନତତ୍ୱ କନବ
ୃ
ପ୍ର ଧାନମନ୍ତ୍ୀ ନଣରନ୍ଦ୍ ୁ
ଣମାଦୀ
ଭାରତୀୟମାନଙ୍କ
କଣଠାର ପରଶ୍ରମ କର ଏକବଂଶ
ି
ି
ି
ଶତାବ୍ୀକୁ ଭାରତର ଶତାବ୍ୀଣର ପରେତ କରବା ପାଇ ଁ ଆହ ୍ ାନ
ି
ି
ି
ି
ଜୋଇଛନ୍ । ଣସ କହିଛନ୍ ଣଯ ଏହି ଲଷେ୍ୟ ପୂରେ ପାଇ ଁ ଜ୍ଞାନ
ୁ
ୂ
୍ଡ
ୂ
ି
ି
ି
ଅଥ୍ଡନୀତି ଏକ ଗୁରତ୍ୱପୂଣ୍ଣ ଭମକା ଗ୍ହେ କରପାରବ । ନଆ ଶିଷୋନୀତ ି
ଆରମ୍ଭ ଣହାଇଥିବାର ଏହି ଲଷେ୍ୟ ପୂରେ ସହଜ ଣହବ । ନଆ ଶିଷୋନୀତ ି
ୁ
ୂ
ପ୍ରଚଳନ ଫଳଣର ଉଭୟ ସ୍ୁଲ ଓ ଉର୍ଶିଷୋ ଣଷେତ୍ରଣର ଏକ ବଡଧରେର ସଂସ୍ାର
ି
ଆସବ । ଏହା ମାଧ୍ୟମଣର ଭାରତ ଆତ୍ମନଭ୍ଡରଶୀଳ ଣହବା ସହିତ ସ୍ୱାବଲମ୍ୀ
ି
ଣହବାର ସାମଥ୍ଡ୍ୟ ହାସଲ କରପାରବ । ଏକ ଭାରତ, ଣଶ୍ରଷ୍ ଭାରତ ନିମ୍ଡାେର ଣଯଉ ଁ
ି
ି
ୂ
ି
ଲଷେ୍ୟ ରହିଛ ତାହାକୁ ପୂରେ କରବା ପାଇ ଁ ଏହି ନଆ ଶିଷୋନୀତି ବଣଶଷ ସହାୟକ
ି
ି
ି
ୁ
ୁ
ସମସ୍ଙ୍କ ଶିଷେତ କରାଇବା ଣହବ । ସ୍ୁଲ ଶିଷୋ ଏବଂ ଉର୍ଶିଷୋ ପାଠ୍ୟକ୍ମ ଓ ଶିଷୋଦାନ ପ୍ରୋଳୀ ସବଥିଣର
ପରବର୍୍ଡନ ଅୋଯାଇ ବିଦ୍ୟାଥ୍ଡୀମାନଙ୍କ ଏକବିଂଶ ଶତାବ୍ୀର ଆବଶ୍ୟକତା ପୂରେ
ି
ି
ୂ
ି
ି
ୁ
ି
ି
l ଅଧାର ପାଠ ଛାଡଥିବା ପ୍ରାୟ 2 ଣକାଟ ପଲାଙ୍କ ୁ ପାଇ ଁ ପ୍ରୟାସ କରାଯାଇଛ । ନଆ ଶିଷୋନୀତି ଦ୍ାରା ବିଦ୍ୟାଥ୍ଡୀମାଣନ ନଜକ ୁ
ି
ି
ଶିଷୋ ମୁ�୍ୟ ଣ୍ାତକୁ ଣଫରାଇ ଅୋଯବ । ସମୟ ଓ ଯୁଗଉପଣଯାଗୀ କରପାରିଣବ ଏବଂ ନିଜର ଦଷେତା ବୃଦ୍ଧି କରି
ୂ
ି
l ସ୍ୁଲ ଶିଷୋ ଣଷେତ୍ରଣର ଥିବା 10+2 ବ୍ୟବସ୍ା ବଦଳଣର ନଆ ଆହ ୍ ାନର ମୁକାବିଲା କରବାଣର ସମଥ୍ଡ ଣହଣବ । ଏହି
ି
ପରଣପ୍ରଷେୀଣର ଣକନ୍ଦ୍ ସରକାର ମଧ୍ୟ ମାନବ ସମ୍ଳ ବିକାଶ
5+3+3+4 ବ୍ୟବସ୍ା ପ୍ରବର୍୍ଡନ ଣହବ । ଏହାର ଅଥ୍ଡ 3ର ମନ୍ତ୍ୋଳୟର ନାମ ପରବର୍୍ଡନ କର ଶିଷୋ
ୁ
ି
ି
ଥି
ୁ
ଥି
8 ବଷ୍ଡ ପାଇ ଁ 5 ବଷଆ, 8ର 11 ବଷ୍ଡ ପାଇ ଁ 3 ବଷଆ, ମନ୍ତ୍ୋଳୟ ର�ିଛନ୍ ।
ି
ୁ
11ର 14 ବଷ୍ଡ ପାଇ ଁ 3 ବଷଆ ଏବଂ 14ର 18 ବଷ୍ଡ ପାଇ ଁ
ଥି
ୁ
4 ବଷଆ ପାଠ୍ୟକ୍ମ ପ୍ରବର୍୍ଡନ ଣହବ । ଶିଷୋ ଣହବ ସମାଣବଶୀ
ଥି
ୁ
ୁ
l ଏଥିଣର ଅନ୍ଭ୍ଡକ୍ ଣହାଇ ନ ଥିବା 3ର 6 ବଷ୍ଡ ବୟସ
ି
ି
ବଗ୍ଡର ପଲାମାନଙ୍କ ସ୍ୁଲ ପାଠ୍ୟକ୍ମଣର ସାମଲ l ଶିଷୋ ମନ୍ତ୍ୋଳୟ ଦ୍ାରା ଫାଉଣଣ୍ସନାଲ ଲଣଟରାସ ଓ
ୁ
ି
ି
ୁ
ି
ି
୍
ି
ି
କରାଯବ । ଏହା ସମଗ୍ ବିଶ୍ୱଣର ସ୍ୱୀକୃତ । ନୟଣମରାସ ଜାତୀୟ ଅଭଯାନ ଆରମ୍ଭ କରାଯବ ।
ୃ
l ମାତଭାଷା, ସ୍ାନୀୟ ଭାଷା ଓ ଆଞ୍ଳକ ଭାଷାଣର ପଞ୍ମ l ସ୍ୁଲ ସ୍ରର ଉର୍ଶିଷୋ ପଯ୍ଡ୍ୟନ୍ ଇଛାଧୀନଭାଣବ ସଂସ୍ୃତ
ି
ୁ
ଣଶ୍ରେୀ ପଯ୍ଡ୍ୟନ୍ ଶିଷୋଦାନ କରାଯବ । ଏହାପଣର ଅଷ୍ମ ପଢିବାର ସୁଣଯାଗ ମଳବ । ଏହାଛଡା ଆହର ଅନ୍ୟାନ୍ୟ
ି
ି
ୁ
ି
ି
ଣଶ୍ରେୀ ପଯ୍ଡ୍ୟନ୍ ବା ତଣତାଧିକ ଯଦି ଏହି ଭାଷାଣର ଶାସ୍ତୀୟ ଭାରତୀୟ ଭାଷା ଶି�ିବା ପାଇ ଁ ପଲାମାନଙ୍କ ବିକଳ୍ପ
ି
ୁ
ଶିଷୋଦାନ ଦିଆଯାଏ, ତାହାଣହଣଲ ଆହର ଭଲ । ସୁଣଯାଗ ଣଯାଗାଇ ଦିଆଯବ ।
ୁ
ି
ି
l ଣକନ୍ଦ୍ ଏବଂ ରାଜ୍ୟ ସରକାରମାଣନ ଶିଷୋ ଣଷେତ୍ରଣର l ସାମଗ୍କ ବିକାଶ ପାଇ ଁ ଜାତୀୟ ଆଣସସଣମଣ୍ର ଆକଳନ
ି
ି
ୃ
ବ୍ୟୟ ବଦ୍ଧ ପାଇ ଁ ମଳତଭାଣବ କାଯ୍ଡ୍ୟ କରଣବ । ଣକନ୍ଦ୍, ପ୍ରଦଶ୍ଡନ ଆକଳନ ଏବଂ ଜ୍ଞାନର ସମୀଷୋ ଓ ବଣଳେଷେ
ି
ି
ି
ି
ି
ି
ଏଥିପାଇ ଁ ଜିଡପର 6 ଶତାଂଶ ଅଥ୍ଡ �ର୍୍ଡ କରବାର ଲଷେ୍ୟ ନମଣନ୍ ‘ପର�’ ଣକନ୍ଦ୍ ସୃଷ୍ କରାଯବ ।
ି
ି
ି
ି
ର�ାଯାଇଛ ।
ି
ି
ି
l ନଆ ଶିଷୋନୀତଣର 46ଟ ଅନ ଲାଇନ ଏଆଇସଟଇ ତାଲମ l ଣଦଶର ଅନଗ୍ସର ଓ ଅଗମ୍ୟ ଅଞ୍ଳ ପାଇ ଁ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ ଶିଷୋ
ି
ି
ି
୍
ୂ
ୂ
ି
ଓ ଶିଷେେ ଏକାଣଡମୀ ପାଇ ଁ ଶିଷେକ ପ୍ରଶିଷେେ କାଯ୍ଡ୍ୟକ୍ମ ଣଜାନ ଏବଂ ଲଙ୍ଗଗତ ଣଭଦଭାବ ଦର ପାଇ ଁ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ ପାଣ୍ି
ି
ଆରମ୍ଭ କରାଯାଇଛ । ଏହା ମାଧ୍ୟମଣର ଉର୍ଶିଷୋ ପ୍ରତିଷ୍ାନ ଗଠନ କରାଯବ ।
ି
ି
ି
ୁ
ପାଇ ଁ ଶିଷେକମାନଙ୍କ ତାଲମ ପ୍ରଦାନ କରାଯବ । l ଜାତୀୟ ଶିଷୋ ଣଟକ ଣନାଲଜି ଣଫାରମ ଗଠନ କରାଯବ
ି
୍
l ସରକାର ମଧ୍ୟ ‘କପଳ’ କଲାମ କାଯ୍ଡ୍ୟକ୍ମ ଆଇପ ି ଏବଂ ଏହା ବିଚାର, ଆଇଡଆ, ଣଟକ ଣନାଲଜିର ବ୍ୟବହାର,
ି
୍
ି
ସାଷେରତା ଏବଂ ଶିଷୋ ଅଭଯାନ ସଣଚତନତା ଣଷେତ୍ରଣର ଣଶୈଷେକ ବାତାବରେ ବଦ୍ଧ, ଆକଳନ, ଣଯାଜନା ଓ ପ୍ରଶାସନ
ି
ି
ି
ୃ
ି
ଆରମ୍ଭ କରଛନ୍ । ନବସୃଜନକୁ ପ୍ୟାଣଟଣ୍ କରବା ଆଦି ପାଇ ଁ ଏକ ମୁକ୍ ମଞ୍ ଣଯାଗାଇ ଣଦବ ।
ି
ି
ି
ଦିଗଣର ଏହି କାଯ୍ଡ୍ୟକ୍ମଣର ସଣଚତନତା ସୃଷ୍ କରାଯବ।
ି
ନୟୁ ଇଣ୍ଆ ସମାଚାର 17
୍
ଡି