Page 9 - NIS Odia October 1-15
P. 9
ି
ି
ି
ି
ି
ଭାଲବ କାମ କରବା �ାଗ ସଷେମ ଲହାଇପାରଲବ । ତା’ଲହଲ� ଅଧିକାର ହାସ� କରବା �ାଗ ଆମକୁ ଲବ�ରୀ
ି
ି
ି
ୂ
ି
ଲସ ଭାରତରୀୟ ରାତରୀୟତାବାେକୁ ଏପର ଭାଲବ ଲେଖୁଥିଲ� େର ଯବାକୁ ପଡ଼ବ ନାହି ଁ ।” ‘ହରରନ’ ପତ୍କାଲର ଲସ
ି
ୁ
ି
ି
ି
ି
୍
ମି
ଯାହା ଲକଲବଲହଲ� ସଂକରୀର୍ କମ୍ା ନଦ୍ଷ୍ ଲହାଇନଥିବ ବରଂ ଲ�ଖିଥିଲ�, “ସଠିକ ଭାଲବ ନରର କତ୍ତ୍ବ୍ ନବ୍ାହ କରଥିବା
ି
ି
ି
ୁ
ଏହା ସମଗ୍ର ମାନବତାର ଲସବା �ାଗ କାଯ୍୍ କରଥିବ । ବ୍କ୍ତ ଆଲପ ଆଲପ ନର ଅଧିକାର ପାଇଥାଏ।” ଗାନ୍ରୀରରୀ
ି
ି
ି
ମହାତ୍ା ଗାନ୍ରୀ ସମାରର ସବ ବଗ୍ ପାଇ ଁ ବିଶ୍ୱାସର ପ୍ରତରୀକ ଆମକୁ ନ୍ାସଧାରତାର ସଦ୍ାନ୍ ଲେଇଯାଇଛନ୍, ଯାହା
ୁ
ୁ
ି
ଥିଲ� । 1917 ମସହାଲର ଗୁରରାଟର ଅହମୋବାେଲର ଗରବଙ୍କ ସାମାରିକ-ଆଥମିକ କ�୍ାଣ ଉପଲର ଗୁରତ୍ୱାଲରାପ
ି
ି
ି
ୁ
ବଡ଼ଧରଣର ବୟନ ଆଲ୍ାଳନ ଲହାଇଥି�ା । ସୂତାକଳର କରଥାଏ। ଏହାଦ୍ାରା ଅନପ୍ରାଣିତ ଲହାଇ, ଆଲମ ମା�କାନାର
ି
ି
ି
ଶ୍ମକ ଏବଂ ମା�କଙ୍କ ମଧ୍ୟଲର ଲେଖାଲେଇଥିବା ବିବାେ ଭାବନା ବିରୟଲର ଚିନ୍ା କରପାରବା। ଧରତ୍ରୀମାତାର ବଂ�ର
ି
ି
ୃ
ୁ
ସମାଧାନର ନା ଁ ଧରନଥି�ା, ଗାନ୍ରୀରରୀ ହି ଁ ମଧ୍ୟସ୍ତା କର ଏହି ଭାଲବ, ଏଥିଲର ଥିବା ବଷେ�ତା ଓ ପ୍ରାଣରୀରଗତ ସଲମତ ସମଗ୍ର
ି
ବିବାେର ସମାଧାନ କରଥିଲ� । ପୃଥିବରୀର କ�୍ାଣ ପାଇ ଁ ଆଲମ ଉତ୍ତରୋୟରୀ । ଗାନ୍ରୀରରୀଙ୍କ ୁ
ି
ଭତଲର ଆଲମ ରଲଣ ଲଶ୍ଷ୍ଠ �ିଷେକଙ୍କ ପାଇଛ । ମାନବବାେରୀଙ୍କ
ୁ
ି
ୁ
ି
ଗାନ୍ରୀରରୀ ଶ୍ମକମାନଙ୍କ ଅଧିକାର ପାଇ ଁ ଏକ ସଂଗଠନ, ମରୁର- ଏକତ୍ କରବା ଠାର ଆରମ୍ଭ କର ସ୍ାୟରୀ ବିକା�କୁ ଆଲଗଇ
ି
ି
ୁ
ି
ୁ
ମହାରନ ସଂଘ ଗଠନ କରଥିଲ�। ପ୍ରଥମର ଏହା ଲକବଳ ଲନବା ଏବଂ ଆଥମିକ ଆତ୍ନଭ୍ର�ରୀଳତା ସୁନଶ୍ତ କରବା
ି
ି
ି
ି
ି
ଏକ ସାଧାରଣ ସଂଘ ଭଳ ପ୍ରତରୀୟମାନ ଲହାଇଥି�ା, କନ୍ତୁ ପଯ୍୍ନ୍, ସମସ୍ ସମସ୍ାର ସମାଧାନ ଗାନ୍ରୀରରୀଙ୍କ ନକଟଲର
ି
ି
ି
ଏହା େ�୍ାଇଥି�ା ଲଯ କଭଳ ଭାଲବ ଲଛାଟ ପେଲଷେପ ବଡ଼ ରହିଛ । ଭାରତଲର ଆଲମ ଆମ ପଷେର ପ୍ରୟାସ ରାର ରଖିଛ।
ି
ୁ
ୁ
ି
ି
ପ୍ରଭାବ ପକାଇଥାଏ । ଲସ ସମୟଲର ଉଚ୍ଚବଗ୍ର ଲ�ାକମାନଙ୍କ ୁ ୋରଦ୍୍ େରରୀକରଣ ଲଷେତ୍ଲର ଭାରତ ସବଠ ଦ୍ରୁତ ଗତିଲର
ୁ
ି
ୁ
ୂ
ସମ୍ାନ ରଣାଇବା �ାଗ ‘ମହାରନ’ ସଲମ୍ାଧନ କରାଯାଉଥି�ା। କାଯ୍୍ କରଛ । ଆମର ସ୍ୱଚ୍ଛତା ଅଭଯାନ ସମଗ୍ର ବିଶ୍ୱର ଧ୍ୟାନ
ି
ି
ୁ
ି
ି
ଗାନ୍ରୀ ‘ମହାରନ’ ନାମ ସହିତ ‘ମରୁର’ ଲଯାଡ଼ ସାମାରିକ ଆକର୍ଣ କରଛ । ଭାରତ ଅଷେୟ �କ୍ତର ଉପଲଯାଗ ଲଷେତ୍ଲର
ି
ି
ି
ଢାଞ୍ାକୁ ବେଳାଇ ଲେଲ� । ଏହି ଭାରାଗତ ପରବତ୍ତ୍ନ ସହିତ ପ୍ରୟାସ ରାର ରଖିଛ । ଅନ୍ର୍ାତରୀୟ ଲସୌର ଲମଣ୍ଟ ରରଆଲର
ି
ି
ି
ି
ି
ଗାନ୍ରୀରରୀ ଶ୍ମକମାନଙ୍କର ସମ୍ାନ ବଢ଼ାଇଥିଲ� । ଗାନ୍ରୀରରୀ ଭବିର୍ତ ପାଇ ଁ େରୀଘ୍ସ୍ାୟରୀ ଲସୌର �କ୍ତର ଉପଲଯାଗ ବଦ୍ ି
ି
ୃ
ି
ସାଧାରଣ ରିନରକୁ ଗଣଆଲ୍ାଳନ ସହ ଲଯାଡ଼ଥିଲ� । କରବା ନମଲନ୍ ଏହା ବହ ରାଷ୍ଟ୍ରଗୁଡ଼କୁ ଏକତ୍ତ କରପାରଛ ।
ି
ି
ୁ
ି
ି
ି
ି
ି
ି
ି
ି
ଏମତି କଏ ଅଛ ଲଯକ ଚରଖା ଓ ଖେରୀ କପଡ଼ାକୁ ଅଥ୍ଲନୈତିକ ବିଶ୍ୱ ସହିତ ଏବଂ ବିଶ୍ୱ ପାଇ ଁ, ଆଲମ ଆହର ଅଧିକ କରବା �ାଗ ି
ି
ି
ି
ି
ୁ
ି
ି
ଆତ୍ନଭ୍ର�ରୀଳତା ଏବଂ ରାଷ୍ଟ୍ର ସ�କ୍ତକରଣର ପ୍ରତରୀକଲର ଲଚଷ୍ା କରଛ।
ୁ
ୁ
ି
ି
ୁ
ି
ୂ
ି
ି
ରପାନ୍ରତ କରପାରଲବ? ମାତ୍ �ଣ ଚିମୁଟାଏ ରରଆଲର କଏ
ୂ
ି
ୁ
ି
ି
ି
ଗଣ ଆଲ୍ାଳନ ଗଢ଼ି ଲତାଳପାରବ ! ଉପନଲବ�ବାେ �ାସନ ଗାନ୍ରୀରରୀଙ୍କ ଶ୍ଦ୍ା୍ଳ ସ୍ୱରପ, ମୁ ଁ ଯାହାକୁ ଆଇନଷ୍ାଇନ
ି
ି
ି
ି
ୁ
ୂ
ି
ୁ
ସମୟଲର, �ବଣ ଆଇନ, ଭାରତରୀୟ �ଣ ଉପଲର ନଆ ଟକସ ଆହ ୍ ାନ ଲବା� କହିଥାଏ ତାହା ପ୍ରସ୍ାବିତ କରବା �ାଗ ଚାହ ଁଛ ।
ି
�ାଗୁ କରଥି�ା, ଯାହାକ ଲବାଝଲର ପରଣତ ଲହାଇଥି�ା। ଗାନ୍ରୀରରୀଙ୍କ ବିରୟଲର ଆ�ବଟ୍ ଆଇନଷ୍ାଇନଙ୍କ ପ୍ରସଦ୍ ଉକ୍ତ ି
ି
ି
ି
ି
ୁ
ି
1930ଲର ଲସ ୋଣ୍ଡ �ବଣ ସତ୍ାଗ୍ରହ ମାଧ୍ୟମଲର �ବଣ ଆଲମ ସମଲସ୍ ରାଣିଛ : “ଏମତି ରଲଣ ରକ୍ତମାଂସ ଧାରରୀ ମଣିର
ୁ
ି
ି
ି
ି
ୁ
ଆଇନର ପ୍ରତିବାେ କରଥିଲ� । ଆରବ ସାଗର ଉପକୂଳର ଏ ପୃଥିବରୀଲର ର୍ମେ ଲନଇଥିଲ� ଲବା� ଭବିର୍ତ ପଢ଼ ହଏତ
ି
ୁ
ୁ
ି
ଲସ ମାତ୍ ଅଳ୍ପ �ଣ ଉଠାଇବାର ହି ଁ ଐତିହାସକ ଅସହଲଯାଗ ସହରଲର ବିଶ୍ୱାସ କରଲବ ନାହି ଁ ।”
ି
ି
ି
ି
ି
ଆଲ୍ାଳନ ର୍ମେ ଲନଇଥି�ା । ଭବିର୍ତ ପଢ଼ ନକଟଲର ଆଲମ କଭଳ ଭାଲବ ଗାନ୍ରୀରରୀଙ୍କ
ି
ବିଶ୍ୱଲର ଅଲନକ ଗଣ ଆଲ୍ାଳନ ଲହାଇଛ, ଏପରକ ଭାରତଲର ବିଚାର ପହଞ୍ାଇପାରବା? ନଲବାଲ୍ମେର ମାଧ୍ୟମଲର ଗାନ୍ରୀରରୀଙ୍କ
ି
ି
ି
ି
ି
ି
ି
ମଧ୍ୟ ସ୍ୱାଧରୀନତା ପାଇ ଁ ଅଲନକ ସଂଗ୍ରାମ ଲହାଇଛ, କନ୍ତୁ ଗାନ୍ରୀରରୀ ବିଚାର ପ୍ରସାର କରବା �ାଗ ଆଲଗଇ ଆସବା ନମଲନ୍ ମୁ ଁ
ି
ି
ୁ
ି
ି
ୁ
ି
ୁ
ଓ ତାଙ୍କ ଦ୍ାରା ଅନପ୍ରାଣିତ ଲ�ାକମାନଙ୍କ ସଂଗ୍ରାମର ଭନ୍ନତା ଚିନ୍କ, ଉଲେ୍ାଗରୀ ଏବଂ ଲଟକ୍ �ଡରମାନଙ୍କ ଆହ ୍ ାନ କରଛ।
ି
ି
ଥି�ା ବ୍ାପକ ରନଭାଗୋରରୀ । ଲସ ଲକଲବଲହଲ� ଲକୌଣସ ି ଆସନ୍ତୁ ଆମ ବିଶ୍ୱର ସମୃଦ୍ �ାଗ ଏବଂ ଏହାକୁ ଘୃଣା, ହିଂସା
ି
ି
ୁ
ି
ି
ି
ପ୍ର�ାସନକ ଏବଂ ନବ୍ାଚିତ ପେବରୀଲର ରହିନଥିଲ� । ଲସ ଏବଂ ସଂଘର୍ର ମୁକ୍ତ କରବା ନମଲନ୍ କାନ୍ଲର କାନ୍ ମ�ାଇ
ି
ି
ଲକଲବଲହଲ� ଷେମତା ଉପଲଭାଗ କରନଥିଲ� । କାମ କରବା ।
ି
ତାଙ୍କ ପାଇ ଁ, ସ୍ୱାଧରୀନତା ଲକବଳ ବିଲେ�ରୀ �ାସନର ଉଲଚ୍ଛେ ତା’ଲହଲ� ଯାଇ ଆଲମ ମହାତ୍ା ଗାନ୍ରୀଙ୍କ ସ୍ୱ୍୍ନକୁ ପୂରଣ
ି
ି
ି
ନଥି�ା। ଲସ ରାରଲନୈତିକ ସ୍ୱାଧରୀନତା ଏବଂ ବ୍କ୍ତଗତ କରପାରବା, ଯାହା ତାଙ୍କର ପବିତ୍ ଭରନ, “ଲବୈଷ୍ଣବ ରନ ଲତା”
ି
ି
ି
ସ�କ୍ତକରଣ ମଧ୍ୟଲର ଏକ ଗଭରୀର ସମ୍ପକ୍ ଲେଖିପାରଥିଲ�। ଉପଲର ଆଧାରତ, ଲଯଉ ଁଥିଲର କୁହାଯାଇଛ, ଲସ ହି ଁ ପ୍ରକୃତ
ି
ି
ୁ
ୁ
ୂ
ି
ୁ
ଲସ ଏପର ଏକ ବିଶ୍ୱର ପରକଳ୍ପନା କରଥିଲ� ଲଯଉ ଁଠି ମନର୍ ଯଏ ଅନ୍ର େଃଖ ଅନଭବ କରଥାଏ, କଷ୍ େର
ି
ି
ି
ି
ପ୍ରଲତ୍କ ନାଗରକଙ୍କ ପାଖଲର ସମ୍ାନ ଓ ସମୃଦ୍ ରହିଥିବ । କରଥାଏ ଏବଂ ଲକଲବଲହଲ� ଅହଂ ଭାବ ରଖିନଥାଏ ।
ି
ି
ି
ୁ
ସମଗ୍ର ବିଶ୍ୱ ଅଧିକାର ବିରୟଲର ଚଚ୍ଚ୍ା କରଥିବା ସମୟଲର ଲହ ପ୍ରୟ ବାପୁ, ସମଗ୍ର ବିଶ୍ୱ ଆପଣଙ୍କ ପାେତଲଳ ମଥାନତ କରଛ! ି
ୁ
ଗାନ୍ରୀରରୀ କତ୍ତ୍ବ୍ ଉପଲର ଗୁରତ୍ୱାଲରାପ କରଥିଲ� । “ୟଙ୍
ି
ୁ
ଭି
ଇଣ୍ଡଆ”ଲର ଲସ ଲ�ଖିଥିଲ� : “କତ୍ତ୍ବ୍ ଲହଉଛ ଅଧିକାରର (ଗାନ୍ୀଜୀଙ୍କ 150ତମ ଜନ୍ମ ଶତବାଷକୀ ଅବସରଯର
ି
ି
ି
ି
ି
ବାସ୍ବ ଉତ୍ । ଯେି ଆଲମ ଆମର କତ୍ତ୍ବ୍ ନବ୍ାହ କରବା, ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ୀଙ୍କ ଦ୍ାରା ଲଖିତ ସ୍ତମ୍ଭ)
ଡି
୍
ନୟୁ ଇଣ୍ଆ ସମାଚାର 7