Page 12 - NIS Odia, 16-30 November,2022
P. 12

ରାଷ୍ଟ୍ର  ସମ୍ଧାନ‌ଦିବସ‌ସ୍େନ୍ତ
                 ି

        ବ୍ବହାେ,‌ ଆମେ‌ ଯନୈେିକ୍ୋ‌ ଆଦି‌ ସାମିେ‌ ଯହାଇ‌                        ଯହଉଛି‌ ଅମୃେ‌ କ୍ାେ।‌ ପୋଧଷୀନୋ‌ ସମୟଯେ‌
        େହିଛି‌।‌ଅନୁେ ୂ ପ‌ଭାଯବ,‌ଏଥିଯେ‌ଅଯନକ୍‌ସମସ୍ାେ‌                        ଭାେେଷୀୟ‌ ନାଗେିକ୍ଙ୍କ‌ ଅଧିକ୍ାେ‌ ପାଇଁ‌ େଯଢ଼ଇ‌
                                   ି
        ସମାଧାନ‌ ମଧ୍ୟ‌ େହିଅଛି‌ ।‌ ଆମ‌ ସମ୍ଧାନ‌ ଅେ୍ନ୍‌                       କ୍େିବା‌ ସ୍ାଭାବିକ୍‌ ଏବଂ‌ ଅେି‌ ଆବଶ୍କ୍‌ ଥିୋ‌
                                                                 ି
        ବିସ୍ୃେ,‌ କ୍ାେଣ‌ ଆଯମ‌ ଏଥିଯେ‌ ବାହାେ‌ ଆଯୋକ୍‌  ଆମର କାଯ୍ଭ୍ୟ ସମ୍ଧାନ    କ୍ାେଣ‌ବ୍ିଟିଶେମାଯନ‌ସକ୍ରୟ‌ଭାଯବ‌ଯସମାନଙ୍କେ‌
                                                                                             ି
        ପାଇଁ‌ଆଯମ‌ମାଗ୍ଭ‌ପ୍ରଶସ୍‌କ୍େି‌େଖିଛୁ‌।‌ଏଥିସହିେ,‌  ଅନୁଯାୟଲୀ ଠିକ୍  କିମ୍ା ର ୁ ଲ   ଅଧିକ୍ାେକ୍ୁ‌ବାଧାପ୍ରାପ୍ତ‌କ୍େିବାକ୍ୁ‌ଚାହୁଁଥିଯେ‌।‌‌ମହାତ୍ମା‌
              ି
        ଏହା‌ ଭେଯେ‌ ଥିବା‌ ଆଯୋକ୍‌ ମଧ୍ୟ‌ ଆହୁେି‌ ଜେିବା‌  ତାୋର ମୂଲ୍ୟାଙ୍ନ କରିବା   ଗାନ୍ଷୀଙ୍କ‌ ସଯମେ‌ ଅନ୍ମାଯନ‌ ସ୍ାଭାବିକ୍‌ ଭାଯବ‌
            ି
        ୋଗ‌ସୁଯୋଗ‌େହିଛି।                                                 ଏହା‌ଚିନ୍ା‌କ୍େ ୁ ଥିଯେ‌ଯେ‌ପ୍ରଯେ୍କ୍‌ଭାେେଷୀୟଙ୍କେ‌
                                                     ି
                                       ଁ
           ୨୦୧୪ଯେ‌ ୋେକ୍ିଲ୍ାେ‌ ପ୍ରାଚଷୀେେ ୁ ‌ ମୁ‌ ୋହା‌  ଲାଗ ୍ତି ବଷ୍ଭ ଆଲ୍ମ   ସମାନ‌ ଅଧିକ୍ାେ‌ େହିବା‌ ଉଚିେ,‌ ଯେଣୁ‌ ଯସମାଯନ‌
                                                    ି
        କ୍ହିଥିେ,‌ ପୁଣଥଯେ‌ ଯସହି‌ କ୍ଥା‌ ଯଦାହୋଇବାକ୍ୁ‌  ସମ୍ଧାନ ଦିବସ ପାଳନ     ସଂଘର୍ଭ‌ଜାେି‌େଖିଥିଯେ‌।‌‌ଯେଯବ‌ଏହା‌ମଧ୍ୟ‌ସେ୍‌
                  ି
              ି
        ଚାହୁଁଛି‌।‌େଦି‌ଦୁଇଟି‌େିଯନାଟି‌ଶବ୍ଦଯେ‌ସମ୍ଧାନେ‌  କରିବା ଉଚିତ୍  ।       ଯେ‌ ମହାତ୍ମା‌ ଗାନ୍ଷୀ‌ ସବୁଯବଯେ‌ ଯଦଶକ୍ୁ‌ କ୍ତ୍୍ଭବ୍‌
                                       ି
        ସାେ‌ଯମାଯେ‌କ୍ହିବାକ୍ୁ‌ହୁଏ‌ୋ’ଯହଯେ‌ଏହା‌ଯହବ‌                          ନିବ୍ଭାହ‌ପାଇଁ‌ପ୍ରସ୍ୁେ‌କ୍େ ୁ ଥିଯେ‌।‌ସ୍ାଧଷୀନୋ‌ପାଇଁ‌
                      ଁ
        ‘‘ଭାେେଷୀୟଙ୍କ‌ ପାଇ‌ ସମ୍ାନ‌ ଏବଂ‌ ଭାେେ‌ ପାଇଁ‌                        ସଂଘର୍ଭ‌ ସମୟଯେ‌ ମଧ୍ୟ‌ ଯସ‌ କ୍ତ୍୍ଭବ୍‌ ସମ୍ାଦନ‌
        ଏକ୍ୋ’’।‌ ଆମ‌ ସମ୍ଧାନ‌ ପ୍ରଯେ୍କ୍‌ ନାଗେିକ୍ଙ୍କ‌  ସ୍ାଧଲୀନତାର ଏେି ଅମତ   ଉପଯେ‌ଗୁେ ୁ େବେ‌ଯଦଉଥିଯେ‌।‌ଯସ‌େଗାୋେ‌ଭାଯବ‌
                        ି
                                                                    ୃ
        ସମ୍ାନେ‌ ଗ୍ାଯେଣ୍ଟି‌ ଯଦଇଥାଏ।‌ ଏହା‌ ଭାେେେ‌                           ସ୍ଚ୍ୋ,‌ସାବେକ୍‌ଶିକ୍ା,‌ମହିୋଙ୍କ‌ସମ୍ାନ,‌ମହିୋଙ୍କ‌
                                                                              ି
                                         ି
        ଏକ୍ୋ‌ଓ‌ଅଖଣ୍ଡୋକ୍ୁ‌ବଜାୟ‌େଖିଛି।‌ଆମ‌ସମ୍ଧାନ‌  ମଲ୍ୋତ୍ବ କାଳଲ୍ର        ସଶକ୍ତକ୍େଣ,‌ଖଦଷୀ‌ବ୍ବହାେ‌ଏବଂ‌ଯଦଶବାସଷୀଙ୍କ‌
                                                          ୍ଭ
                                                                                                ୍ଭ
        ବିଶ୍ୱ‌ ଗଣେନ୍ତେ‌ ମାଇେଖୁଣ୍ଟ।‌ ଏହା‌ ଯକ୍ବେ‌ ଆମ‌  ଆଲ୍ମ କର୍ବ୍ୟ ସମ୍ପାଦନ   ମଧ୍ୟଯେ‌ ସ୍ଯଦଶଷୀ‌ ଓ‌ ଆତ୍ମନିଭେଶଷୀେୋେ‌ ବଷୀଜ‌
        ଅଧିକ୍ାେ‌ ବିରୟଯେ‌ ଆମକ୍ୁ‌ ସଯଚେନ‌ କ୍େିନଥାଏ‌  ଜରିଆଲ୍ର ଅଧିକାର          ବପନ‌କ୍େିବା‌ୋଗ‌ଯଚଷ୍ା‌କ୍େି‌ଆସିଥିଯେ।
                                                                                       ି
                                                                               ୁ
        ବେଂ‌ଆମେ‌ଦାୟତ୍ୱ‌ସମ୍କ୍୍ଭଯେ‌ମଧ୍ୟ‌ଅବଗେ‌କ୍ୋଇ‌  ସୁରଷୋ ମାଗ୍ଭଲ୍ର ଅଗ୍ରସର    କ୍ିନ୍‌ମହାତ୍ମା‌ଗାନ୍ଷୀ‌କ୍ତ୍ବ୍େ‌ଯେଉ‌ବଷୀଜ‌ବପନ‌
                                                                                             ୍ଭ
                                                                                                     ଁ
                     ି
                       ି
                                                                                                         ୃ
        ଯଦଇଥାଏ।‌ଆମ‌ସମ୍ଧାନ‌ବାସ୍ବଯେ‌ବିଶ୍ୱେ‌ସବୁଠ ୁ ‌                         କ୍େିଥିଯେ‌ୋହା‌ସ୍ାଧଷୀନୋ‌ପଯେ‌ଏକ୍‌ବଟବକ୍ଯେ‌
        ଧମ୍ଭନିେଯପକ୍‌ସମ୍ଧାନ।                         ଲ୍େବା ଜର ୁ ରଲୀ ।      ପେିଣେ‌ ଯହବାେ‌ ଥିୋ।‌ ଯହଯେ‌ ଦୁଭ୍ଭାଗ୍େ‌
                     ି
           ଆମ‌ ଉପେବ୍ି,‌ ଆମ‌ ସ୍ପ୍ନ‌ ଯକ୍ଯେ‌ ବିଶାେ‌                          ବିରୟ,‌ ପ୍ରଶାସନେ‌ ଏଭେି‌ ଏକ୍‌ ବ୍ବସ୍ା‌ ବିକ୍ଶିେ‌
        ଯହାଇପାେିବ‌କ୍ିମ୍ା‌ଆଯମ‌ଯକ୍ଉଁ‌ଆଡ଼କ୍ୁ‌ୋଇପାେିବା‌                       ଯହୋ‌ ଯସଥିଯେ‌ ଯେଯେଦିନ‌ ପେ୍ଭ୍ନ୍‌ ଯସମାଯନ‌
                                ି
        ୋହାେ‌ଯକ୍ୌଣସି‌ସଷୀମା‌ନାହିଁ‌।‌ସମ୍ଧାନଯେ‌ଅଧିକ୍ାେ‌                     (ୋଜଯନୈେିକ୍‌ଦେମାଯନ)‌କ୍ମୋଯେ‌େହିଯେ‌ଯକ୍ବେ‌
        ବିରୟଯେ‌ ଉଯଲ୍ଖ‌ କ୍ୋୋଇଛି‌ ଏବଂ‌ ସମ୍ଧାନ‌                            ଯୋକ୍ମାନଙ୍କ‌ ଅଧିକ୍ାେ‌ ଉପଯେ‌ ଯଜାେ‌ ଯଦଯେ।‌ ‌
                                         ି
        ପାଇଁ‌ କ୍ତ୍୍ଭବ୍‌ ନିବ୍ଭାହ‌ କ୍େିବାେ‌ ଆବଶ୍କ୍ୋ‌ ଯଦଖାଯଦଇଥାଏ।‌  ସବୋଧଷୀନୋ‌ପଯେ‌େଦି‌କ୍ତ୍ବ୍‌ସମ୍ାଦନ‌ଉପଯେ‌ଗୁେ ୁ ତ୍ୱ‌ଦିଆୋଇଥାନ୍ା‌
                                                                               ୍ଭ
                                                                                              ି
                                                ି
            ି
        ବ୍କ୍ତବିଯଶର,‌ ପେିବାେ‌ ଏବଂ‌ ସମାଜ‌ ଭାଯବ‌ ଆମ‌ ସମ୍ଧାନ,‌ ଯଦଶ‌  ୋ’ଯହଯେ‌ ଅଧିକ୍ାେ‌ ମଧ୍ୟ‌ ଆଯପ‌ ଆଯପ‌ ସୁେକ୍େ‌ ଯହାଇ‌ େହିଥାନ୍ା‌ ।‌
                                                                              ି
        ଏବଂ‌ ନାଗେିକ୍ଙ୍କ‌ ସ୍ପ୍ନେ‌ ଆବଶ୍କ୍ୋ‌ ଅନୁୋୟଷୀ‌ ଆମେ‌ କ୍ତ୍୍ଭବ୍‌  କ୍ତ୍ବ୍‌ ଏକ୍‌ ଉତ୍େଦାୟତ୍ୱ‌ ଭାବନା‌ ସୃଷ୍‌ କ୍େିଥାଏ‌ ଏବଂ‌ ସମାଜ‌ ପ୍ରେି‌
                                                                ୍ଭ
                                                                                         ି
                                                                                    ି
                                                                             ି
        ପାେନ‌ ପ୍ରେି‌ ଗମ୍ଭଷୀେ‌ େହିଛୁ‌ କ୍ି?‌ ୋଯଜନ୍ଦ୍‌ ବାବୁ‌ ଯେପେି‌ କ୍ହିଥିଯେ,‌  ଉତ୍େଦାୟଷୀ‌ଯହବା‌ୋଗ‌ଅନୁପ୍ରାଣେ‌କ୍େିଥାଏ।‌‌ଅଧିକ୍ାେ‌ଯବଯେଯବଯେ‌
                                                                                 ି
                                                                                             ଁ
           ି
        ସମ୍େନଷୀ‌ଦ୍ାୋ‌ସମ୍ଧାନଯେ‌ୋହା‌ଯେଖାୋଇନାହିଁ‌ଆଯମ‌ୋ’କ୍ୁ‌ମଧ୍ୟ‌  ଏଭେି‌ଏକ୍‌ମାନସିକ୍ୋ‌ସୃଷ୍‌କ୍େିଥାଏ‌ଯେ‌‘ମୁ‌ଯମା‌ଅଧିକ୍ାେ‌ପାଇବା‌
                      ି
                                                                                                      ି
        ପ୍ରେିଷ୍ା‌କ୍େିବା‌ଉଚିେ,‌ଏହା‌ମଧ୍ୟ‌ଭାେେେ‌ଏକ୍‌ବିଯଶରତ୍ୱ‌।‌ନିକ୍ଟ‌  ଉଚିତ୍‌‌ଏବଂ‌ସମାଜକ୍ୁ‌ହାନି‌ପହଞ୍ଚାଇବା‌ୋଗ‌ଏକ୍‌ଭାବନା‌ସୃଷ୍‌କ୍େିଥାଏ।‌
                                                                 ’
                                                                                          ି
                                                                ୍ଭ
        ଦଶନ୍ିଯେ‌ଆଯମ‌ଆମ‌ଅଧିକ୍ାେ‌ଉପଯେ‌ଯଜାେ‌ଯଦଇଛୁ,‌ୋହା‌ଉଭୟ‌    କ୍ତ୍ବ୍ଯବାଧ‌େହିଯେ‌ଜଯଣ‌ସାଧାେଣ‌ବ୍କ୍ତ‌ମନଯେ‌ଏହି‌ଭାବନା‌ସୃଷ୍‌ ି
                                                                                           ି
        ଜେ ୁ େି‌ଏବଂ‌ଠିକ୍‌।‌ସମାଜଯେ‌ଏଭେି‌ବ୍ବସ୍ା‌ପ୍ରେିଷ୍ା‌କ୍ୋୋଇଥିବା‌  ଯହାଇଥାଏ‌ଯେ‌ଏହା‌ଯହଉଛି‌ଯମାେ‌ଉତ୍େଦାୟତ୍ୱ‌ଏବଂ‌ଯମାଯେ‌ଏହାକ୍ୁ‌
                                                                                             ି
        କ୍ାେଣେ ୁ ,‌ ଜନସଂଖ୍ାେ‌ ଏକ୍‌ ବିଶାେ‌ ଭାଗ‌ ଯସମାନଙ୍କ‌ ଅଧିକ୍ାେେ ୁ ‌  ପୂେଣ‌କ୍େିବାକ୍ୁ‌ଯହବ‌।‌ମୁ‌ଯେଯେଯବଯେ‌କ୍ତ୍ବ୍‌ସମ୍ାଦନ‌କ୍େିଥାଏ,‌
                                                                                ଁ
                                                                                             ୍ଭ
                                                                                            ି
        ବଞ୍ଚିେ‌ ଯହାଇଛନ୍ି‌ ।‌ ପ୍ରଥଯମ‌ ଯସମାନଙ୍କୁ‌ ନିଜେ‌ ଅଧିକ୍ାେ‌ ବିରୟଯେ‌  ଅନ୍‌ଜଣଙ୍କେ‌ଅଧିକ୍ାେ‌ଆଯପ‌ଆଯପ‌ସୁେକ୍େ‌ଯହାଇଥାଏ,‌‌ମାନ୍ୋ‌
                                                                                                 ୍ଭ
        ଅବଗେ‌ନକ୍ୋଇବା‌ପେ୍ଭ୍ନ୍‌ଜନସଂଖ୍ାେ‌ଏହି‌ବିଶାେ‌ଭାଗ‌ନିକ୍ଟଯେ‌  ୋଭ‌କ୍େିଥାଏ‌ଏବଂ‌ସମ୍ାନିେ‌ଯହାଇଥାଏ।‌ଉଭୟ‌କ୍ତ୍ବ୍‌ଏବଂ‌ଅଧିକ୍ାେ‌
        ସମାନୋ‌ଓ‌ନ୍ାୟେ‌ଭାବନା‌ପହଞ୍ଚାଇବା‌ସମ୍ଭବପେ‌ନୁଯହ‌।        ଉପଯଭାଗ‌କ୍େିବା‌ଦ୍ାୋ‌ଏକ୍‌ସୁସ୍‌ସମାଜ‌ଗଠନ‌ଯହାଥାଏ।
                                                ଁ
           ଯେଯବ‌ବତ୍୍ଭମାନ‌ସମୟେ‌ଆବଶ୍କ୍ୋ‌ଯହଉଛି‌ନାଗେିକ୍‌ଭାଯବ‌      ସ୍ାଧଷୀନୋେ‌ ଏହି‌ ଅମୃେ‌ ମଯହାତ୍ସବ‌ କ୍ାେଯେ‌ ଆଯମ‌ କ୍ତ୍୍ଭବ୍‌
        ଆମେ‌କ୍ତ୍୍ଭବ୍,‌ଉତ୍େଦାୟତ୍ୱ‌ଏବଂ‌ଅଧିକ୍ାେକ୍ୁ‌ଆଯମ‌ପାେନ‌କ୍େିବା‌  ସମ୍ାଦନ‌ଜେିଆଯେ‌ଅଧିକ୍ାେ‌ସୁେକ୍ା‌ମାଗ୍ଭଯେ‌ଅଗ୍ରସେ‌ଯହବା‌ଜେ ୁ େି।‌
                           ି
                                                                                                            ି
        ଉଚିତ୍‌‌।‌ଆଯମ‌ଆମ‌କ୍ତ୍୍ଭବ୍‌ସମ୍ାଦନ‌ନକ୍େିବା‌ପେ୍ଭ୍ନ୍‌ଆମ‌ଅଧିକ୍ାେକ୍ୁ‌  କ୍ତ୍୍ଭବ୍‌ ସମ୍ାଦନେ‌ ମାଗ୍ଭଯେ‌ ହିଁ‌ ଆଯମ‌ ଅଧିକ୍ାେ‌ ସୁେକ୍ା‌ ସୁନିଶ୍େ‌
            ି
        ସୁେକ୍େ‌େଖିପାେିବା‌ନାହିଁ‌।‌ପୋମାନଙ୍କୁ‌ସ୍ୁେ‌ପଠାଇବା‌ସମୟଯେ‌  କ୍େିପାେିବା‌।‌କ୍ତ୍୍ଭବ୍େ‌ମାଗ୍ଭଯେ‌ହିଁ‌ଆଯମ‌ଅନ୍ମାନଙ୍କ‌ଅଧିକ୍ାେକ୍ୁ‌
                              ି
        ମାୋପୋ‌ଯସମାନଙ୍କେ‌କ୍ତ୍୍ଭବ୍‌ସମ୍ାଦନ‌କ୍େିଥାନ୍ି।‌ଯେଯବ‌ଯସମାଯନ‌  ଗ୍ରହଣ‌ କ୍େିପାେିବା‌ ଏବଂ‌ ଉପେୁକ୍ତ‌ ସମ୍ାନ‌ ଯଦଇପାେିବା।‌ ଆଯମ‌
             ି
                                                                ି
        ଯେଯେଯବଯେ‌ନିଜ‌ପୋକ୍ୁ‌ମାେଭାରା‌ଶିଖବା‌ୋଗ‌ସଯଚେନ‌ଯହବାକ୍ୁ‌  ସମ୍ଧାନ‌ ଦିବସ‌ ପାେନ‌ କ୍େିବା‌ ସମୟଯେ,‌ ଏହି‌ ଭାବନା‌ ଯପାରଣ‌
                                           ି
                              ୃ
                       ି
        କ୍ହିଥାନ୍ି,‌ ଯସମାଯନ‌ ନିଜେ‌ ନାଗେିକ୍‌ କ୍ତ୍୍ଭବ୍‌ ସମ୍ାଦନ‌ କ୍େିଥାନ୍ି,‌  କ୍େିବା‌ଉଚିତ୍‌‌ଯେ,‌ଆଯମ‌ଅଧିକ୍‌ସମପ୍ଭଣ‌ଓ‌ସେକ୍୍ଭ‌ଭାଯବ‌କ୍ତ୍୍ଭବ୍‌
        ୋଷ୍ଟ୍େ‌ଯସବା‌କ୍େିଥାନ୍ି‌।‌ଯଗାଟିଏ‌ବୁ୍ା‌ଜେ‌ସଞ୍ଚୟ‌କ୍ଯେ‌ମଧ୍ୟ‌ଜଯଣ‌  ସମ୍ାଦନ‌ ମାଗ୍ଭଯେ‌ ଅଗ୍ରସେ‌ ଯହଯେ‌ ସମସ୍ଙ୍କେ‌ ଅଧିକ୍ାେ‌ ସୁେକ୍େ‌
                                                                                                            ି
        ନାଗେିକ୍‌ନିଜେ‌ନାଗେିକ୍‌କ୍ତ୍୍ଭବ୍‌ସମ୍ାଦନ‌କ୍େିଥାଏ।        େହିପାେିବ।‌ଯସହି‌ସ୍ପ୍ନ‌ପୂେଣ‌କ୍େିବା‌ଦିଗଯେ‌ଆଯମ‌େିଯେ‌ଯହଯେ‌
                                                                                  ଁ
           ଚେିେ‌ବର୍ଭ‌ଆଯମ‌ସ୍ାଧଷୀନୋେ‌୭୫‌ବର୍ଭ‌ପୂେଣ‌କ୍େ ୁ ଛୁ‌।‌ଏହା‌  ଅବଯହୋ‌କ୍େିବା‌ଉଚିତ୍‌‌ନୁଯହ‌।‌ .
        10  ନୟୁ ଇଣ୍ଆ ସମାଚାର        ନଭେମ୍ବର 16-30, 2022
             ୍
                 ଡି
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17