Page 9 - NIS Odia 16-30 November, 2024
P. 9
ମସନ କମ୍ଗରଯାର୍୍ରୀ ସାମ୍ପ୍ତବିକ ଘଟଣାବଳ୍ରୀ
ବି
ବି ଶନ କମ୍୍ଷଭଯାଗ୍ରୀ ଏକ ଭବୈପ୍ଳବିକ ର୍ଂସ୍ାର । ଯେି ଆପଣ ମବିଶନ କମ୍ଷଯୋଗୀ ଶବିକ୍ା ଓ ଦକ୍ତା ଉନ୍ନତ ବି
ଭଶର୍ ମ୍ାଇଲଭର ପହଞ୍ିବାକୁ ଚାହୁଁଛନ୍ି, ଭତଭବ ଆପଣଙ୍କୁ
ମଏଥିପାଇଁ ର୍କ୍ଷମ୍ ଭହବାକୁ ପଡିବ । ମ୍ିଶନ କମ୍୍ଷଭଯାଗ୍ରୀ କାେ୍ଷ୍ୟକ୍ରମର ପ୍ରମୁଖ ଯବୈଶବିଷ୍ଟ୍ୟ
ଭହଉଛି ଏପରି ଏକ ନିଆରା ପର୍ରୀକ୍ଷଣ ଯାହା ମ୍ାଧ୍ୟମ୍ଭର ଭଯ
ବି
ଷି
ବି
ଭକୌଣର୍ି ଅଧିକାର୍ରୀ ନୂଆ ୋୟତ୍ୱ ଗ୍ରହଣ କରନ୍ି, ଭର୍ ନୂତନ କାଯ୍ଷ୍ୟ 'ନ୍ୟାସନାଲ ରପ୍ରାଗ୍ାମ ଫେ ସବିଭଲ ସଭସ କ୍ୟାପାସବିଟବି ବବିଲ୍ଲ୍ଂ'
ି
୍ଗ
ି
ି
ପାଇଁ ନିଜ େତଭର ଅନ୍ନ୍ତିହିତ କ୍ଷମ୍ତା ର୍ୃଷ୍ କରିବାଭର ର୍କ୍ଷମ୍ ହୁଅନ୍ି। ସେକାେ୍ରୀ କମଚାେ୍ରୀମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଦକ୍ତା ବବିକାଶେ ମୂଳଦୁଆ
ଖୁବ୍ କମ୍ ର୍ମ୍ୟ ମ୍ଧ୍ୟଭର ଭର୍ମ୍ାଭନ ପରବତ୍୍ଷ୍ରୀ କାଯ୍ଷ୍ୟ ପାଇଁ ନିଜକୁ ପକାଇବା ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ୁତ କୋଯାଇଛବି ଯାହା ଦ୍ାୋ ରସମାରନ
୍ବ
ି
ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିପାରିଭବ। ଏଥିଭର ଅଧିକାର୍ରୀଙ୍କ େକ୍ଷତା ଆଣବା ପାଇଁ ଭାେତ୍ରୀୟ ସଂ୍କୃତବି ଏବଂ ସରମଦନଶ୍ରୀଳତା ସହବିତ ଜଡ଼ବିତ
ଭଟଭକ୍ନାଭଲାଜି ଓ ସ୍ଚ୍ଛତାର ବ୍ୟବହାର କରାଯାଇଛି। ନୂଆେିଲ୍୍ରୀର ଡ. େହବିରବ ଏବଂ ବବିଶ୍େ ସରବ୍ଗାର୍ମ ଅଭ୍ୟାସେ ୁ ଶବିକ୍ା ଗ୍ହଣ କେ ବି
ଆଭମ୍୍ବେକର ଅନ୍ଜ୍ଷାତ୍ରୀୟ ଭକନ୍ଦ୍ଭର 'କମ୍୍ଷଭଯାଗ୍ରୀ ର୍ପ୍ାହ- ଜାତ୍ରୀୟ ରସମାନଙ୍କ ମୂଳ ସହବିତ ରଯାଡ଼ବି ରହାଇ େହବିରବ। ସମନ୍ବବିତ
ଶିକ୍ଷା ର୍ପ୍ାହ'କୁ ଉେଘାଟନ କରି ପ୍ରଧାନମ୍ନ୍ତ୍ରୀ ନଭରନ୍ଦ୍ ଭମ୍ାେ୍ରୀ ସେକାେ୍ରୀ ଅନ୍ ଲାଇନ୍ ରରେନବିଂ-ଆଇଜବିଓଟବି କମ୍ଗରଯାର୍୍ରୀ
୍ଗ
୍ଗ
ବି
୍ଗ
କହିଛନ୍ି ଭଯ ମ୍ିଶନ କମ୍୍ଷଭଯାଗ୍ରୀ ମ୍ାଧ୍ୟମ୍ଭର ଆଭମ୍ ଏେଳି ମ୍ାନବ ପଲାଟଫମ ପ୍ରତବିଷ୍ା କେ ଏହବି କାଯ୍ୟକ୍ରମ କାଯ୍ୟକାେ୍ରୀ କୋଯାଉଛବି।
୍ଗ
ର୍ମ୍୍ବଳ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବାକୁ ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖିଛୁ ଯାହା ଆମ୍ ଭେଶର ବିକାଶର କାଯ୍ୟକ୍ରମେ ମୁଖ୍ୟ ମାର୍୍ଗଦଶ୍ଗକ ନ୍ରୀତବିର୍ୁଡ଼ବିକ ରହଲା:
ଭପ୍ରରକ ଶକ୍ ପାଲଟିବ। ଏ ପଯ୍ଷ୍ୟନ୍ ଭହାଇଥିବା ଅଗ୍ରଗତିଭର ର୍ଭନ୍ାର୍
ି
ି
ି
ବ୍ୟକ୍ କରି ପ୍ରଧାନମ୍ନ୍ତ୍ରୀ ଭମ୍ାେ୍ରୀ କହିଛନ୍ି ଭଯ ଯେି ଆଭମ୍ ର୍ମ୍ାନ n 'ନିୟମ୍ େତ୍ିକ'ର ୁ 'େ ୂ ମ୍ିକା େତ୍ିକ' ପରିଚାଳନାକୁ ର୍ମ୍ଥ୍ଷନ କରିବା।
ଉତ୍ାହର ର୍ହ କାଯ୍ଷ୍ୟ ଜାରି ରଖିବୁ, ଭତଭବ ଭେଶକୁ ଆଗକୁ ବଢ଼ିବାର ୁ ର୍ରକାର୍ରୀ କମ୍୍ଷଚାର୍ରୀଙ୍କୁ େିଆଯାଇଥିବା କାଯ୍ଷ୍ୟକୁ ଭର୍ମ୍ାନଙ୍କ ପେବ୍ରୀର
ଭକହି ଅଟକାଇ ପାରିଭବ ନାହିଁ। ଭର୍ ଗୁର ୁ ତ୍ୱାଭରାପ କରିଥିଭଲ ଭଯ ଆବଶ୍ୟକତା ଅନୁଯାୟ୍ରୀ ଭର୍ମ୍ାନଙ୍କ େକ୍ଷତା ର୍ହିତ ଭଯାଡ଼ିବା।
ି
ି
ଜାତ୍ରୀୟ ଶିକ୍ଷା ର୍ପ୍ାହଭର ପ୍ରାପ୍ ନୂତନ ଶିକ୍ଷା ଏବଂ ଅେଜ୍ତା ଆମ୍କୁ n 'ଅଫ୍-ର୍ାଇଟ୍ ଲର୍ଣ୍ତିଂ ଆେମ୍ୁଖ୍ୟ'ଭର ଉନ୍ନତି ଆଣବା ର୍ହ 'ଅନ୍-ର୍ାଇଟ୍
ି
କାଯ୍ଷ୍ୟ ପ୍ରଣାଳ୍ରୀଭର ଉନ୍ନତି ଆଣବା ପାଇଁ ଆମ୍ର େକ୍ଷତାକୁ ଆହୁରି ଲର୍ଣ୍ତିଂ' ଉପଭର ଗୁର ୁ ତ୍ୱାଭରାପ।
ି
ୃ
ବଦ୍ି କରିବାଭର ର୍ାହାଯ୍ୟ କରିବ । ଏହା ଆମ୍କୁ ୨୦୪୭ ର୍ୁଦ୍ା ଏକ n ଶିକ୍ଷଣ ବିର୍ୟବସ୍ତୁ, ଅନୁଷ୍ାନ ଏବଂ କମ୍ଚାର୍ରୀଙ୍କୁ ଭନଇ ଏକ ଅଂଶ୍ରୀୋର
୍ଷ
ି
ି
ବିକଶିତ ୋରତର ଲକ୍ଷ୍ୟ ହାର୍ଲ କରିବାଭର ର୍ାହାଯ୍ୟ କରିବ । ପ୍ରଶିକ୍ଷଣ େତ୍ିେ ୂ ମ୍ି ଇଭକାର୍ିଷ୍ମ୍ ର୍ୃଷ୍ କରିବା।
ମ୍ାନର୍ିକତା ବେଳାଇବା ପାଇଁ ଗତ ୧୦ ବର୍୍ଷ ମ୍ଧ୍ୟଭର ର୍ରକାର n େ ୂ ମ୍ିକା, କାଯ୍ୟକଳାପ ଏବଂ େକ୍ଷତା (ଏଫଆରଏର୍ି) ଢାଞ୍ା ର୍ହିତ
୍ଷ
ଭନଇଥିବା ପେଭକ୍ଷପ ର୍ମ୍କ୍ଷଭର ପ୍ରଧାନମ୍ନ୍ତ୍ରୀ ଭମ୍ାେ୍ରୀ ଆଭଲାଚନା ର୍ମ୍ସ୍ତ ର୍ିେଲ୍ ର୍େସ୍ ପେବ୍ରୀଗୁଡ଼ିକୁ ର୍ଂଭଯାଜିତ କରିବା। ପ୍ରଭତ୍ୟକ
୍ତି
ି
କରିଥିଭଲ, ଯାହାର ପ୍ରୋବ ଆଜି ଭଲାକମ୍ାଭନ ଅନୁେବ କର ୁ ଛନ୍ି। ର୍ରକାର୍ରୀ ର୍ଂସ୍ାଭର ଚିହ୍ନଟ ଭହାଇଥିବା ଏଫଆରଏର୍ି ର୍ହିତ ପ୍ରାର୍ଙ୍କ
ି
ର୍ରକାରଭର କାଯ୍ଷ୍ୟରତ ଭଲାକଙ୍କ ଉେ୍ୟମ୍ ଓ ମ୍ିଶନ କମ୍୍ଷଭଯାଗ୍ରୀ ଶିକ୍ଷଣ ବିର୍ୟବସ୍ତୁ ବିକଶିତ ଏବଂ ବିତରଣ କରିବା।
େଳି ପେଭକ୍ଷପର ପ୍ରୋବ ଭଯାଗୁଁ ଏହା ର୍ମ୍ଭବ ଭହାଇପାରିଛି ଭବାଲ ି n ର୍ମ୍ସ୍ତ ପ୍ରଶାର୍ନିକ କମ୍୍ଷଚାର୍ରୀମ୍ାନଙ୍କୁ ଏକ ଆତ୍ମ-ଭପ୍ରରିତ ଏବଂ
ି
ଭର୍ କହିଛନ୍ି। ଆଟ୍ତିଫର୍ିଆଲ ଇଭଣ୍ଟଲଭଜନସେ (ଏଆଇ)କୁ ବିଶ୍ୱ ଏକ ବାଧ୍ୟତାମ୍ୂଳକ ଶିକ୍ଷଣ ପ୍ରକ୍ରୟା ମ୍ାଧ୍ୟମ୍ଭର ଭର୍ମ୍ାନଙ୍କର ବ୍ୟବହାରିକ,
ି
ି
ର୍ୁଭଯାଗ ୋଭବ ଭେଖୁଥିବା ଭବଭଳ ୋରତ ପାଇଁ ଏହା ଉେୟ ଆହାନ କାଯ୍ଷ୍ୟକାର୍ରୀ ଏବଂ ଭକ୍ଷତ୍ର-ର୍ମ୍୍ବନ୍୍ରୀୟ େକ୍ଷତାକୁ କ୍ରମ୍ାଗତ ୋବଭର
୍ବ
ୃ
ି
ି
ଓ ର୍ୁଭଯାଗ ର୍ୃଷ୍ କର ୁ ଛି ଭବାଲ ଭର୍ କହିଛନ୍ି। ଭର୍ େୁଇଟି ଏଆଇ ବିକଶିତ ଏବଂ ର୍ୁେଢ଼ କରିବାର ର୍ୁଭଯାଗ ପ୍ରୋନ କରିବା ।
ବିର୍ୟଭର କହିଥିଭଲ, ଭଗାଟିଏ ଆଟ୍ତିଫର୍ିଆଲ ଇଭଣ୍ଟଲଭଜନସେ ଏବଂ n ପ୍ରଭତ୍ୟକ କମ୍ଚାର୍ରୀଙ୍କ ପାଇଁ ବାର୍୍ତିକ ଆଥ୍ତିକ ଅବୋନ ମ୍ାଧ୍ୟମ୍ଭର
ି
ି
୍ଷ
ି
ି
ଅନ୍ୟଟି ଆପେଭରର୍ନନାଲ୍ ଇଣ୍ଆ (ଆକାଂକ୍ଷ୍ରୀ ୋରତ) । ପ୍ରଧାନମ୍ନ୍ତ୍ରୀ ଶିକ୍ଷାର ଏକ ର୍ାଧାରଣ ଇଭକାର୍ିଷ୍ମ୍ ର୍ୃଷ୍, ଅଂଶ୍ରୀୋର ଏବଂ
ି
ି
ୁ
ଭମ୍ାେ୍ରୀ ଉେୟ ମ୍ଧ୍ୟଭର ର୍ନ୍ଳନର ଗୁର ୁ ତ୍ୱ ଉପଭର ଗୁର ୁ ତ୍ୱାଭରାପ ର୍ୃଷ୍ କରିବା େିଗଭର ର୍ମ୍ସ୍ତ ଭକନ୍ଦ୍୍ରୀୟ ମ୍ନ୍ତଣାଳୟ, ବିୋଗ ଏବଂ
କରିଥିଭଲ ଏବଂ କହିଥିଭଲ ଭଯ ଯେି ଆଭମ୍ ଆକାଂକ୍ଷ୍ରୀ ୋରତର ଭର୍ମ୍ାନଙ୍କର ର୍ଂଗଠନଗୁଡିକ ର୍ିଧାର୍ଳଖ ଭର୍ମ୍ାନଙ୍କ ର୍ମ୍୍ବଳ ବିନିଭଯାଗ
ି
ି
ପ୍ରଗତିକୁ ଆଭଗଇ ଭନବା ପାଇଁ ଆଟ୍ତିଫର୍ିଆଲ ଇଭଣ୍ଟଲଭଜନସେର କରିବାକୁ ର୍କ୍ଷମ୍ କରିବା ।
ର୍ଫଳ ବ୍ୟବହାର କର ୁ , ଭତଭବ ଏହା ପରିବତ୍୍ଷନ ଆଣିପାରିବ। n ର୍ାବ୍ଷଜନ୍ରୀନ ପ୍ରଶିକ୍ଷଣ ଅନୁଷ୍ାନ, ବିଶ୍ୱବିେ୍ୟାଳୟ, ଷ୍ାଟ୍ଷଅପ୍ ଏବଂ
ଡିଜିଟାଲ ବିପ୍ଳବ ଏବଂ ଭର୍ାର୍ିଆଲ ମ୍ିଡିଆର ପ୍ରୋବ ଭଯାଗୁଁ ବ୍ୟକ୍ଗତ ବିଭଶର୍ଜ୍ଙ୍କ ର୍ଭମ୍ତ ର୍ଭବ୍ଷାତ୍ମ୍ ଶିକ୍ଷଣ ବିର୍ୟବସ୍ତୁ
ି
ି
ର୍ୂଚନା ର୍ମ୍ାନତା ଏକ ନିୟମ୍ଭର ପରିଣତ ଭହାଇଛି ଭବାଲ ି ପ୍ରସ୍ତୁତକାର୍ରୀମ୍ାନଙ୍କୁ ଉତ୍ାହିତ କରିବା ଏବଂ ଭର୍ମ୍ାନଙ୍କ ର୍ହ ୋଗୋର୍ରୀ
ପ୍ରଧାନମ୍ନ୍ତ୍ରୀ ନଭରନ୍ଦ୍ ଭମ୍ାେ୍ରୀ କହିଛନ୍ି । ଏଆଇ ର୍ହିତ, ର୍ୂଚନା ର୍ୃଷ୍ ି କରିବା ।
ମ୍ଧ୍ୟ ର୍ମ୍ାନ ୋବଭର ର୍ହଜ ଭହଉଛି, ନାଗରିକମ୍ାନଙ୍କ ପାଇଁ ର୍ୂଚନା n େକ୍ଷତା ବଦ୍ି, ବିର୍ୟବସ୍ତୁ ର୍ୃଷ୍, ଉପଭୋକ୍ାଙ୍କ ମ୍ତାମ୍ତ ଏବଂ େକ୍ଷତାର
ି
ୃ
ି
ି
ଉପଲବ୍ଧ ଭହଉଛି ଏବଂ ଭର୍ମ୍ାନଙ୍କୁ ର୍ମ୍ସ୍ତ ର୍ରକାର୍ରୀ କାଯ୍ଷ୍ୟକଳାପ ମ୍୍ୟାପଂ ଏବଂ ନ୍ରୀତି ର୍ଂସ୍ାର ପାଇଁ ଭକ୍ଷତ୍ର ଚିହ୍ନଟ କରିବାର ବିେନ୍ନ େିଗ
ଉପଭର ନଜର ରଖିବାକୁ ର୍ଶକ୍ କର ୁ ଛି । ଭତଣୁ କ୍ରମ୍ାଗତ ୋଭବ ଉପଭର ଆଇଜିଓଟି କମ୍୍ଷଭଯାଗ୍ରୀ ଦ୍ାରା ପ୍ରୋନ କରାଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟର
ୃ
ବଦ୍ି ପାଉଥିବା ମ୍ାନେଣ୍କୁ ପୂରଣ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରଶାର୍ନିକ ବିଭଳେର୍ଣ କରିବା ।
ି
ଅଧିକାର୍ରୀମ୍ାଭନ ଅତ୍ୟାଧୁନିକ ଭବୈର୍ୟକ ବିକାଶ ର୍ହିତ ନିଜକୁ
ନ୍୍ୟୟୁ ଇଣ୍ଆ ସମାଚାର | ନଭେମ୍୍ବର ୧୬ - ୩୦, ୨୦୨୪ 7
ଡି