Page 24 - NIS Odia 01-15 February, 2025
P. 24
ରେଚ୍ନ୍ ରେସଂଗ
ଫରଳବୟାଇଫର ସଂସ୍ୟାର
ଦୁଇଗୁଣୟା ଫବଗଫର ନୂଆ
ତାହା କଳ୍ପନା କରାଯାଇପାଦର। ଗତ ୧୦ ବର୍୍ଷ ମଧ୍ୟଦର େୁନ୍ଷୀତି
ଦରାକିବା ସହ ସରକାରୀ ଟଙ୍କା ଲ ୁ ଟ୍ କୁ ଦରାକାଯାଇପାରିଛି। ଫରଳ ଧୟାରଣୟା ବିଛୟାଯୟାଉଛି
ି
ଦତଣୁ ନୂଆ ଦରଳଲାଇନ ବିଛାଇବାର ଦବଗ ଦ୍ିଗୁଣତ
ଦହାଇଛି। ଆଜି ଜାମ୍ୁ କାଶୀରର ୁ ଉର୍ତର-ପୂବ୍ଷ ପଯ୍ଷ୍ୟନ୍ତ ଭାରତୀୟ ୨୦୦୯-୧୪ ୨୦୧୪-୨୪
୍ମ
ଦରଳବାଇ ଏମିତି ସ୍ାନଦର ପହଂଚିଛି ଯାହାକୁ ଦଲାଦକ ଦକଦବ
କଳ୍ପନା ବି କରିନଥିଦଲ । ୨୫୦୦ କିଦଲାମିଟରର ୁ ଅଧିକ ୭,୫୯୯ ୩୧,୧୮୦
ଦଡଡିଦକଦଟଡ୍ ମାଲବାହୀ କରିଡରର କାମ ଦଶର୍ ଦହାଇଛି।
ସଦଚ୍ଚାଟତା ଏହା ପଛଦର ଏକ ପ୍ରମୁଖ କାରଣ । କିମ ି କିମ ି
ଅଥ୍ଷାତ୍ ଆପଣ ଟିକସ ଆକାରଦର ଦଯଉଁ ଟଙ୍କା ଦେଇଛନ୍ତି, ୨୦୦୪-୧୪ ଏବଂ ୨୦୧୪-୨୪ ମଧ୍ଫର ତ ୁ ଳନୟା
ଟିଦକଟ୍ ଆକାରଦର ତାହାର ପ୍ରଦତ୍ୟକ ପଇସା ଆଜି ଦରଳ ୨୦୦୪-୧୪ ୨୦୧୪-୨୪ ତ ୁ ଳନୟା
ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ସ୍ୱାଥ୍ଷଦର ଖଚ୍ଚ ଦହଉଛି। ଭାରତ ସରକାର ପ୍ରଦତ୍ୟକ
୍ଷ
ଦରଳ ଟିଦକଟ ଉପଦର ପାଖାପାଖି ୫୦ ପ୍ରତିଶତ ରିହାତି ଫରଳ ଧୟାରଣୟା ୪୭,୦୩୮ ୧,୦୯,୫୭୭ ୨.୩୩ ଗୁଣୟା
ନବୀକରଣଫର
ଦେଇଥାନ୍ତି ।
ଖ୍ର୍ଚ ୍ଷ
ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ସୁବିଧା ଓ ନିରାପର୍ତା ପ୍ରାଥମିକତା ନୂତନ ଭୟାଫବ
ଭାରତୀୟ ଦରଳବାଇ ଦହଉଛି ଦେଶର ଗରିବ ଓ ମଧ୍ୟବିର୍ତଙ୍କ ଫଯୟାଡ଼ୟାଯୟାଇଥିବୟା ୧୪,୯୮୫ ୩୧,୧୮୦ ୨.୦୮ ଗୁଣୟା
ଫରଳ ଧୟାରଣୟା
ସବୁଠାର ୁ ବିଶ୍ୱସ୍ତ ସାଥୀ । ଦଗାଟିଏ େିନଦର ଭାରତଦର (କିମି)
ଦରେନଦର ଯାତ୍ରା କର ୁ ଥିବା ଦଲାକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ଅଦନକ ଦେଶର
୮,୯୪୮
ଜନସଂଖ୍ୟା ଠାର ୁ ଅଧିକ । କିନ୍ତ େୁଭ୍ଷାଗ୍ୟର ବିର୍ୟ ଦଯ ପୂବ୍ଷର ୁ ମୟାନବ ବିହୀନ (୨୦୧୪) ୦ (୨୦୧୯) ୧୦୦% ହ୍ୟାସ
ୁ
ଫଗଟ
ଭାରତୀୟ ଦରଳବାଇର ଆଧୁନିକୀକରଣ େିଗଦର ବିଦଶର୍
ଧ୍ୟାନ େିଆଯାଉନଥିଲା। ବର୍ତମାନ ଦକନ୍ଦ୍ ସରକାର ଭାରତୀୟ ମୟାନବଯୁକ୍ ୧୧୩୭ ୭୦୭୫ ୬.୨୧ ଗୁଣୟା
୍ଷ
ଦରଳବାଇର ର ୂ ପାନ୍ତରଦର ନିଦୟାଜିତ ଅଛନ୍ତି । ସରକାର ଫଗଟ୍ ଉଫଚ୍ଦ
ଦରଳ ବଦଜଟଦର ଅଭ ୂ ତପୂବ୍ଷ ବଦ୍ଧି କରିଛନ୍ତି। ୨୦୧୪ କୁହୁଡ଼ି ନିରୟାପତ୍ୟା ୯୦ ୧୯,୭୪୨ ୨୧୯ ଗୁଣୟା
ୃ
ୃ
ତ ୁ ଳନାଦର ଏଦବ ଦରଳ ବଦଜଟ୍ ୮ ଗୁଣା ବଦ୍ଧି କରାଯାଇଛି। ଡିଭୟାଇସ (୨୦୧୪)
ଦରଳ ଲାଇନ ଦୋହରୀକରଣ ଦହଉ, ବିେୁ୍ୟତୀକରଣ ଦହଉ, ଫରଳବୟାଇଫର ୪.୧୧ ଲକ୍ ୫.୦୨ ଲକ୍ ୨୦% ଅଧିକ
ନୂଆ ଦରେନ୍ ଚଳାଚଳ ଦହଉ, ନୂଆ ର ୁ ଟ୍ ନିମ୍ଷାଣ ଦହଉ, ଏସବୁ ନିଯୁକ୍ ି
ି
ଉପଦର େରୁତ ଗତିଦର କାମ ଚାଲଛି। ଭାରତୀୟ ଦରଳବାଇ
ି
ବାସ୍ତବଦର ସାଧାରଣ ଭାରତୀୟ ପରିବାରର ବାହନ। ଯେି ୧୪ ଗୁଣୟା ଅଧିକ ଲେ୍ଟ ଫରଳ ଫଷ୍ଟସନଫର ଲଗୟାଯୟାଇଛି
ପତାମାତା, ପଲା, ଦଜଦଜବାପା, ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଏକାଠି ଯାତ୍ରା ୨୦୦୪-୧୪ ୨୦୧୪-୨୪ ତ ୁ ଳନୟା
ି
ି
କରିବାକୁ ପଦଡ଼, ଦତଦବ େଶନ୍ି ଧରି ଦଲାକଙ୍କ ପାଇ ଁ ୧୪୩
୯
ଦରଳପଥ ଦହଉଛି ଗମନାଗମନର ସବୁଠାର ୁ ବଡ଼ ମାଧ୍ୟମ। ଏସ୍ୟାଫଲଟର ଗୁଣୟା ୧୩୦୭
ସାଧାରଣ ଭାରତୀୟ ପରିବାରର ଏହି ଯାନକୁ ସମୟ କ୍ରଦମ
ଆଧୁନିକୀକରଣ କରାଯାଇ ନ ଥାନ୍ତା କି? ଦରଳବାଇକୁ ଏଦତ ଲିେ ୍ଟ ୯୭ ୧୪ ୧୩୫୭
ଗୁଣୟା
ୁ
ଖରାପ ଅବସ୍ାଦର ଛାଡ଼ିବା ଠିକ୍ ଥିଲା କି? କିନ୍ତ ଗତ ଏକ
ୃ
ି
େଶନ୍ି ମଧ୍ୟଦର ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ସୁବିଧା ଓ ସୁରକ୍ାକୁ େଷ୍ଦର ରଖି
୍ଷ
ି
ଦରଳବାଇର ସାମଗ୍ରକ ଆଭମୁଖ୍ୟ ବିକଶିତ କରାଯାଉଛି। ପଯ୍ୟନ୍ତ ସମଗ୍ର ଯାତ୍ରା ବିର୍ୟଦର କୁହନ୍ତି | ଦରଳ ଦଷ୍ସନଦର ଦକଦତ ପରିବର୍ତ୍ଷନ
ି
େଳଦର ଆଜି ଦଯଦତଦବଦଳ ଦକହି ଅନ୍ୟ ସହର କିମ୍ୱା ଦହାଇଛି, ଦରେନ୍ ଚଳାଚଳ ଦକଦତ ଶୃଙ୍ଖଳିତ ଦହାଇଛି ତାହା ଦସ କହନ୍ତି। ଟିଟିଇଙ୍କ
େୂରସ୍ାନର ୁ ଦେର ୁ ଛନ୍ତି, ଦସଦତଦବଦଳ ପ୍ରଥଦମ ତାଙ୍କୁ ଆଚରଣ, କାଗଜ ବେଳଦର ହାତଦର ଥିବା ଟାବଦଲଟ, ସୁରକ୍ା ବ୍ୟବସ୍ା, ଖାେ୍ୟର
ି
ପଚରାଯାଏ ଦଯ ତାଙ୍କ ଯାତ୍ରା ଦକମିତି ଥିଲା। ଦସହି ବ୍ୟକ୍ ି ଗୁଣବର୍ତା, ସବୁ ପ୍ରକାର ଜିନିର୍ ତାଙ୍କ ଅଭଜ୍ଞତା ଅନ୍ତଭ ୁ ୍ଷକ୍ । ଦତଣୁ ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ଭଲ
୍ଷ
ଦକବଳ ନିଜ ଭ୍ରମଣ ଅନୁଭ ୂ ତି ବିର୍ୟଦର କହନ୍ତି ନାହିଁ, ଦସ ଅନୁଭ ୂ ତି ଦେବା ପାଇଁ ଯାତ୍ରାକୁ ସହଜ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରଦତ୍ୟକ ଦରଳ କମଚାରୀଙ୍କୁ
ଘର ଛାଡିବାଠାର ୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଗନ୍ତବ୍ୟସ୍ଳଦର ପହଞ୍ଚିବା ନିରନ୍ତର ସଦମ୍ୱେନଶୀଳ ରହିବାକୁ ପଡ଼ିବ।
22
ଡି
ୃ
ନ୍୍ୟୟୁ ଇଣ୍ଆ ସମାଚାର | ଫେବଆରୀ ୧-୧୫, ୨୦୨୫