Page 24 - NIS Odia 01-15 February, 2025
P. 24

ରେଚ୍ନ୍ ରେସଂଗ

                           ଫରଳବୟାଇଫର ସଂସ୍ୟାର
                                                                            ଦୁଇଗୁଣୟା ଫବଗଫର ନୂଆ
              ତାହା କଳ୍ପନା କରାଯାଇପାଦର। ଗତ ୧୦ ବର୍୍ଷ ମଧ୍ୟଦର େୁନ୍ଷୀତି
              ଦରାକିବା ସହ ସରକାରୀ ଟଙ୍କା ଲ ୁ ଟ୍ କୁ ଦରାକାଯାଇପାରିଛି।            ଫରଳ ଧୟାରଣୟା ବିଛୟାଯୟାଉଛି
                                                      ି
              ଦତଣୁ  ନୂଆ  ଦରଳଲାଇନ  ବିଛାଇବାର  ଦବଗ  ଦ୍ିଗୁଣତ
              ଦହାଇଛି। ଆଜି ଜାମ୍ୁ କାଶୀରର ୁ  ଉର୍ତର-ପୂବ୍ଷ ପଯ୍ଷ୍ୟନ୍ତ ଭାରତୀୟ   ୨୦୦୯-୧୪               ୨୦୧୪-୨୪
                               ୍ମ
              ଦରଳବାଇ ଏମିତି ସ୍ାନଦର ପହଂଚିଛି ଯାହାକୁ ଦଲାଦକ ଦକଦବ
              କଳ୍ପନା  ବି  କରିନଥିଦଲ  ।  ୨୫୦୦  କିଦଲାମିଟରର ୁ   ଅଧିକ    ୭,୫୯୯                   ୩୧,୧୮୦
              ଦଡଡିଦକଦଟଡ୍ ମାଲବାହୀ କରିଡରର କାମ ଦଶର୍ ଦହାଇଛି।
              ସଦଚ୍ଚାଟତା ଏହା ପଛଦର ଏକ ପ୍ରମୁଖ କାରଣ ।                         କିମ   ି                  କିମ   ି

                 ଅଥ୍ଷାତ୍ ଆପଣ ଟିକସ ଆକାରଦର ଦଯଉଁ ଟଙ୍କା ଦେଇଛନ୍ତି,             ୨୦୦୪-୧୪ ଏବଂ ୨୦୧୪-୨୪ ମଧ୍ଫର ତ ୁ ଳନୟା
              ଟିଦକଟ୍ ଆକାରଦର ତାହାର ପ୍ରଦତ୍ୟକ ପଇସା ଆଜି ଦରଳ                            ୨୦୦୪-୧୪   ୨୦୧୪-୨୪       ତ ୁ ଳନୟା
              ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ସ୍ୱାଥ୍ଷଦର ଖଚ୍ଚ ଦହଉଛି। ଭାରତ ସରକାର ପ୍ରଦତ୍ୟକ
                              ୍ଷ
              ଦରଳ ଟିଦକଟ ଉପଦର ପାଖାପାଖି ୫୦ ପ୍ରତିଶତ ରିହାତି             ଫରଳ ଧୟାରଣୟା    ୪୭,୦୩୮    ୧,୦୯,୫୭୭    ୨.୩୩ ଗୁଣୟା
                                                                    ନବୀକରଣଫର
              ଦେଇଥାନ୍ତି ।
                                                                    ଖ୍ର୍ଚ ୍ଷ
              ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ସୁବିଧା ଓ ନିରାପର୍ତା ପ୍ରାଥମିକତା               ନୂତନ ଭୟାଫବ

              ଭାରତୀୟ ଦରଳବାଇ ଦହଉଛି ଦେଶର ଗରିବ ଓ ମଧ୍ୟବିର୍ତଙ୍କ          ଫଯୟାଡ଼ୟାଯୟାଇଥିବୟା   ୧୪,୯୮୫  ୩୧,୧୮୦    ୨.୦୮ ଗୁଣୟା
                                                                    ଫରଳ ଧୟାରଣୟା
              ସବୁଠାର ୁ   ବିଶ୍ୱସ୍ତ  ସାଥୀ  ।  ଦଗାଟିଏ  େିନଦର  ଭାରତଦର   (କିମି)
              ଦରେନଦର ଯାତ୍ରା କର ୁ ଥିବା ଦଲାକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ଅଦନକ ଦେଶର
                                                                                    ୮,୯୪୮
              ଜନସଂଖ୍ୟା ଠାର ୁ  ଅଧିକ । କିନ୍ତ େୁଭ୍ଷାଗ୍ୟର ବିର୍ୟ ଦଯ ପୂବ୍ଷର ୁ    ମୟାନବ ବିହୀନ   (୨୦୧୪)  ୦ (୨୦୧୯)  ୧୦୦% ହ୍ୟାସ
                                   ୁ
                                                                    ଫଗଟ
              ଭାରତୀୟ  ଦରଳବାଇର  ଆଧୁନିକୀକରଣ  େିଗଦର  ବିଦଶର୍
              ଧ୍ୟାନ େିଆଯାଉନଥିଲା। ବର୍ତମାନ ଦକନ୍ଦ୍ ସରକାର ଭାରତୀୟ        ମୟାନବଯୁକ୍       ୧୧୩୭       ୭୦୭୫      ୬.୨୧ ଗୁଣୟା
                                  ୍ଷ
              ଦରଳବାଇର  ର ୂ ପାନ୍ତରଦର  ନିଦୟାଜିତ  ଅଛନ୍ତି  ।  ସରକାର     ଫଗଟ୍ ଉଫଚ୍ଦ
              ଦରଳ  ବଦଜଟଦର  ଅଭ ୂ ତପୂବ୍ଷ  ବଦ୍ଧି  କରିଛନ୍ତି।  ୨୦୧୪      କୁହୁଡ଼ି ନିରୟାପତ୍ୟା   ୯୦    ୧୯,୭୪୨     ୨୧୯ ଗୁଣୟା
                                       ୃ
                                             ୃ
              ତ ୁ ଳନାଦର ଏଦବ ଦରଳ ବଦଜଟ୍ ୮ ଗୁଣା ବଦ୍ଧି କରାଯାଇଛି।        ଡିଭୟାଇସ         (୨୦୧୪)
              ଦରଳ ଲାଇନ ଦୋହରୀକରଣ ଦହଉ, ବିେୁ୍ୟତୀକରଣ ଦହଉ,              ଫରଳବୟାଇଫର      ୪.୧୧ ଲକ୍   ୫.୦୨ ଲକ୍   ୨୦% ଅଧିକ
              ନୂଆ ଦରେନ୍ ଚଳାଚଳ ଦହଉ, ନୂଆ ର ୁ ଟ୍ ନିମ୍ଷାଣ ଦହଉ, ଏସବୁ     ନିଯୁକ୍ ି
                                      ି
              ଉପଦର େରୁତ ଗତିଦର କାମ ଚାଲଛି। ଭାରତୀୟ ଦରଳବାଇ
                                                                                       ି
              ବାସ୍ତବଦର  ସାଧାରଣ  ଭାରତୀୟ  ପରିବାରର  ବାହନ।  ଯେି              ୧୪ ଗୁଣୟା ଅଧିକ ଲେ୍ଟ ଫରଳ ଫଷ୍ଟସନଫର ଲଗୟାଯୟାଇଛି
              ପତାମାତା,  ପଲା,  ଦଜଦଜବାପା,  ସମସ୍ତଙ୍କୁ  ଏକାଠି  ଯାତ୍ରା     ୨୦୦୪-୧୪      ୨୦୧୪-୨୪     ତ ୁ ଳନୟା
                ି
                         ି
              କରିବାକୁ  ପଦଡ଼,  ଦତଦବ  େଶନ୍ି  ଧରି  ଦଲାକଙ୍କ  ପାଇ  ଁ                ୧୪୩
                                                                                                 ୯
              ଦରଳପଥ  ଦହଉଛି  ଗମନାଗମନର  ସବୁଠାର ୁ   ବଡ଼  ମାଧ୍ୟମ।       ଏସ୍ୟାଫଲଟର                    ଗୁଣୟା  ୧୩୦୭
              ସାଧାରଣ ଭାରତୀୟ ପରିବାରର ଏହି ଯାନକୁ ସମୟ କ୍ରଦମ
              ଆଧୁନିକୀକରଣ କରାଯାଇ ନ ଥାନ୍ତା କି? ଦରଳବାଇକୁ ଏଦତ               ଲିେ ୍ଟ  ୯୭              ୧୪    ୧୩୫୭
                                                                                                 ଗୁଣୟା
                                                ୁ
              ଖରାପ ଅବସ୍ାଦର ଛାଡ଼ିବା ଠିକ୍ ଥିଲା କି? କିନ୍ତ ଗତ ଏକ
                                                ୃ
                                                 ି
              େଶନ୍ି ମଧ୍ୟଦର ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ସୁବିଧା ଓ ସୁରକ୍ାକୁ େଷ୍ଦର ରଖି
                                                                ୍ଷ
                                   ି
              ଦରଳବାଇର  ସାମଗ୍ରକ  ଆଭମୁଖ୍ୟ  ବିକଶିତ  କରାଯାଉଛି।   ପଯ୍ୟନ୍ତ ସମଗ୍ର ଯାତ୍ରା ବିର୍ୟଦର କୁହନ୍ତି | ଦରଳ ଦଷ୍ସନଦର ଦକଦତ ପରିବର୍ତ୍ଷନ
                             ି
              େଳଦର  ଆଜି  ଦଯଦତଦବଦଳ  ଦକହି  ଅନ୍ୟ  ସହର  କିମ୍ୱା   ଦହାଇଛି, ଦରେନ୍ ଚଳାଚଳ ଦକଦତ ଶୃଙ୍ଖଳିତ ଦହାଇଛି ତାହା ଦସ କହନ୍ତି। ଟିଟିଇଙ୍କ
              େୂରସ୍ାନର ୁ   ଦେର ୁ ଛନ୍ତି,  ଦସଦତଦବଦଳ  ପ୍ରଥଦମ  ତାଙ୍କୁ   ଆଚରଣ, କାଗଜ ବେଳଦର ହାତଦର ଥିବା ଟାବଦଲଟ, ସୁରକ୍ା ବ୍ୟବସ୍ା, ଖାେ୍ୟର
                                                                                         ି
              ପଚରାଯାଏ  ଦଯ  ତାଙ୍କ  ଯାତ୍ରା  ଦକମିତି  ଥିଲା।  ଦସହି  ବ୍ୟକ୍  ି  ଗୁଣବର୍ତା, ସବୁ ପ୍ରକାର ଜିନିର୍ ତାଙ୍କ ଅଭଜ୍ଞତା ଅନ୍ତଭ ୁ ୍ଷକ୍ । ଦତଣୁ ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ଭଲ
                                                                                                              ୍ଷ
              ଦକବଳ ନିଜ ଭ୍ରମଣ ଅନୁଭ ୂ ତି ବିର୍ୟଦର କହନ୍ତି ନାହିଁ, ଦସ   ଅନୁଭ ୂ ତି ଦେବା ପାଇଁ ଯାତ୍ରାକୁ ସହଜ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରଦତ୍ୟକ ଦରଳ କମଚାରୀଙ୍କୁ
              ଘର  ଛାଡିବାଠାର ୁ   ଆରମ୍ଭ  କରି  ଗନ୍ତବ୍ୟସ୍ଳଦର  ପହଞ୍ଚିବା   ନିରନ୍ତର ସଦମ୍ୱେନଶୀଳ ରହିବାକୁ ପଡ଼ିବ।

              22
                        ଡି
                                     ୃ
                  ନ୍୍ୟୟୁ ଇଣ୍ଆ ସମାଚାର | ଫେବଆରୀ ୧-୧୫, ୨୦୨୫
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29