Page 44 - NIS Odia 01-15 July 2022
P. 44
ମ
ରାଷ୍ଟ୍ର ଅମୃତ ମକୌୋତ୍ବ
ହାନ ସଂଘଷ୍ଯ ଏବଂ ବଳିଦାନ ପକୌ� ଆକୌମ ସ୍ାଧ୍ରୀନତା ହାସଲ �ଲ ୁ । ଏହି ସଂଘଷ୍ଯ ଓ ସଂଗ୍ରାମ�ୁ ନିର୍ଣ୍ଯାୟ�
କୌମାଡ଼ କୌଦଇଥିବା ତୋ କୌଦଶପାଇଁ ନିଜ ଜ୍ରୀବନ ଉତ୍ସଗ୍ଯ ��ିଥିବା ମହାନ ସ୍ାଧ୍ରୀନତା ସଂଗ୍ରାମ୍ରୀମାନଙ୍ୁ ଶ୍ଦ୍ଧାଞ୍ଳି
କୌଦବା ଏବଂ କୌଦଶ� କୌଗୌ�ବମୟ ଅତ୍ରୀତ�ୁ ନବପଢ଼ିଙ୍ୁ ପ�ିଚୟ ��ିବା ଲାଗ ଆକୌମ ସ୍ାଧ୍ରୀନତା� ଅମୃତ
ି
ି
ମକୌହାତ୍ସବ ପାଳନ �� ୁ ଛୁ। ବିନା �କ୍ତପାତକୌ� ଅହିଂସା ମାଗ୍ଯ�ୁ ଆପଣାଇ ମଧ୍ୟ ଉପନିକୌବଶବାଦ� ୁ ମୁକ୍ତ ି
ି
ମିଳିପାକୌ� ଏହି ଆଦଶ୍ଯ�ୁ ବିଶ୍ୱ ଆଗକୌ� ସାବ୍ୟସ୍ତ ��ି କୌଦ�ାଇଥିଲା ଭା�ତ। ଆମ ସ୍ାଧ୍ରୀନତା ପ୍ରାପ୍� 75
ବଷ୍ଯ ପାଳନ ଅବସ�କୌ� ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍୍ରୀ ନକୌ�ନ୍ଦ୍ କୌମାଦ୍ରୀଙ୍ ନିକୌର୍୍ଯଶକୌ� ଆ�ମ୍ଭ କୌହାଇଥିବା ‘ଅମୃତ ମକୌହାତ୍ସବ’
ି
�ାଯ୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଅଧ୍ରୀନକୌ� କୌଦଶ� ବିଭନ୍ନ ସ୍ାନକୌ� 25,000 � ୁ ଅଧି� ଉତ୍ସବ ଆକୌୟାଜନ ��ାଯାଇଛି। ‘ନୁ୍ୟ
ି
ଇଣ୍ଡଆ ସମାଚା�’ ପତ୍ି�ା� ପ୍ରତିର୍ିସଂ�୍ୟା ପାଠ�ଙ୍ୁ ସ୍ାଧ୍ରୀନତା ଆକୌନ୍ାଳନ ଓ ଭା�ତ୍ରୀୟଙ୍ ବ୍ରୀ�ଗାୋ�ୁ
ପୁଣେକୌ� ମକୌନ ପ�ାଇକୌଦବା ପାଇଁ କୌଚଷ୍ା ��ିଛି। ଏହିକ୍ରମକୌ� ଏେ� ‘ଅମୃତ ମକୌହାତ୍ସବ’ ଶୃଙ୍ଖଳାକୌ�
ି
ି
ସୁମନ୍ କୌମକୌହଟ୍ା, ପଞ୍ାବ� ବ୍ରୀ�ାଙ୍ଗନା ସୁଶ୍ରୀଲା କୌଚୈନ କୌତ୍ହାନ, ପଶ୍ମ ବଙ୍ଗ� ସୁପୁତ୍ ଅମକୌ�ନ୍ଦ୍ ନାେ
ି
ଚାର୍ାଜ୍ଯ୍ରୀ ଏବଂ ଓଡ଼ିଶା� ଅକୌଲ� ପାତ୍ଙ୍ �ାହାଣ୍ରୀ ଆପଣଙ୍ୁ ପ୍ରଭାବିତ ��ିବ କୌବାଲ ଆଶା...।
ସୁମନ୍ କୌମକୌେଟ୍ା, �ାୋଙ୍କ ପତ୍ଜୀଙ୍କ ଗର୍୍ଭର
ୁ
ଜନ୍୍ମ କୌେବା�ୁ ଚାେଧି ଁଥିକୌ� ମୋତ୍ମା ଗାନ୍ଧି
ଜେ୍ମ: 1ଜମୁଲାଇ 1877 | ମୃତ ମୁ ୍ୟ: 15 ଡିରସମ୍ବର 1968
ସୁ ମନ୍ କୌମକୌହଟ୍ା ଜକୌଣ ଚି�ିତ୍ସ� ଭାକୌବ କୌବଶ୍ ପ�ିଚିତ ଥିକୌଲ ଭାକୌବ �ାଯ୍ୟ ନିବ୍ଯାହ �� ୁ ଥିକୌଲ। ତାଙ୍ ନିଶଷ୍ଠା ଓ �ାଯ୍ୟ ��ିବା�
୍ଯ
୍ଯ
ବ୍ିର୍ିଶ୍ ଭା�ତକୌ�। ଇଂଲଣ୍ଡକୌ� ଡାକ୍ତ�୍ରୀ ପଢ଼ି କୌଫ�ିବା ପକୌ� କୌସ ସମନବେୟ କୌଦଖି ମହାତ୍ମା ଗାନ୍ଧି �ହିଥିକୌଲ ,’ଆସନ୍ା ଜନ୍ମକୌ� କୌସ ଶା�ଦା
ବକୌ�ାଦା �ାଜ୍ୟ� ମୁ�୍ୟ ଚି�ିତ୍ସ� ନିଯୁକ୍ତ ଥିକୌଲ। ତାଙ୍ ପତ୍ନ୍ରୀ ଥିକୌଲ କୌମକୌହଟ୍ାଙ୍ ଗଭ୍ଯ� ୁ ଜନ୍ମ କୌନବା�ୁ ଚାହାନ୍ି’।
ଶା�ଦା କୌମକୌହଟ୍ା। ଜକୌଣ କୌଲ�� ତୋ ସ୍ତମ୍ଭ�ା� ଭାକୌବ ତାଙ୍ ପ�ିଚିତି 1928 ମସିହାକୌ� ସୁମନ୍ କୌମକୌହଟ୍ା ବାକୌଦାଲ ସତ୍ୟଗ୍ରାହକୌ�
ି
୍ଯ
ଥିଲା। କୌହକୌଲ ଶା�ଦା କୌଦଶ ପାଇଁ �ିଛି ��ିବା�ୁ ଚାହୁଁଥିକୌଲ। �ିନ୍ ସକ୍ରୟ ଭାବକୌ� ଅଂଶଗ୍ରହଣ ��ିଥିକୌଲ। ଏହି ସତ୍ୟାଗ୍ରହ ସମୟକୌ�
ୁ
ି
ତାହା କୌହାଇପା� ୁ ନଥିଲା। ସୁମନ୍ଙ୍ ଅସ୍ିମଜ୍ା� କୌ�ୌଣସି କୌ�ାଣକୌ� କୌସ ସ�ବନ ଆଶ୍ମ� ଦାୟତ୍ୱ କୌନଇଥିକୌଲ। ଏହିସମୟକୌ� ତାଙ୍�
ି
ଏହି ଭାବନା ବି �ହିଥିଲା। କୌଲା�ଙ୍ କୌସବା ��ିବା, ତୋ �ାଜନ୍ରୀତି� ସାଂଗଠନି� କ୍ମତା କୌଦଖି ସର୍୍ଯା� ବଲେଭ ଭାଇ ପକୌର୍ଲ ଏବଂ ମହାତ୍ମା
ଁ
୍ଯ
ସ୍ତ�କୌ� ଅଂଶ୍ରୀଦା� କୌହାଇ କୌଦଶ ପାଇ�ାଯ୍ୟ ଗାନ୍ଧ୍ରୀ ବିକୌଶଷ ପ୍ରସନ୍ନ କୌହାଇଥିକୌଲ। ଏହାପକୌ�
ି
��ିବା�ୁ କୌସ ଚାହୁଁଥିକୌଲ, କୌହକୌଲ ତାହା କୌହାଇପା� ୁ 1928 ବାରକୌୋ� କୌସ ଭା�ତ� ସ୍ାଧ୍ରୀନତା ଆକୌନ୍ାଳନକୌ� ସକ୍ରୟ
ଧି
ନଥିଲା। ପତ୍ନ୍ରୀଙ୍ ଏପ�ି ମନ କୌଦଇ ସୁମନ୍ ଚିନ୍ା �କୌଲ ଭାକୌବ ଅଂଶଗ୍ରହଣ ��ିଥିକୌଲ ଏବଂ ଅକୌନ�େ�
ଚା�ି�ି ��ି ସମାଜ କୌସବା ��ିବା ସମ୍ଭବ କୌହାଇପା� ୁ ସତ୍ୟାଗ୍ରେକୌର �ା�ାବ�ଣ ��ିଥିକୌଲ। ଅମାନ୍ୟ ଆକୌନ୍ାଳନକୌ�
ି
ି
ନାହିଁ। ଏଣୁ କୌସ ଏବଂ ଶା�ଦା ମହାତ୍ମା ଗାନ୍ଧିଙ୍ୁ ସୁମନ୍ କୌମକୌେଟ୍ାଙ୍କ ଭାଗ କୌନଇଥିବା� ୁ ତାଙ୍ୁ କୌପାଲସ ଗ�ଫ ��ି
କୌଭର୍ିବା ଆସିକୌଲ। ମହାତ୍ମାଙ୍ ସହ ସାକ୍ାତପକୌ� ର୍ାଗୋରଜୀ ଗୁଜ�ାର୍� ଜାଲଲପୁ� କୌଜଲକୌ� ହାଜ� ��ିଥିଲା।
ଧି
ତାଙ୍ ଜ୍ରୀବନକୌ� ବ୍ୟାପ� ପ�ିବତ୍ନ ଆସିଲା। ସ୍ାଧ୍ରୀନତା ଆକୌନ୍ାଳନକୌ� ତାଙ୍� ସମ୍ୃକ୍ତ ଥିବା� ୁ
ି
୍ଯ
ଆଉ ସୁମନ୍ ଚି�ିତ୍ସ�� ୁ ପ�ିଣତ କୌହକୌଲ ସ୍ତନ୍ତ୍ତା ଅବଧିସ୍ମରଣଜୀୟ ରେଧିବ। ତାଙ୍ୁ ସାବ�ମତି, ବିଶାପୁ� ଏବଂ ନାଶିକ୍ କୌଜଲକୌ�
୍ଯ
କୌସନାନ୍ରୀ ଭାକୌବ ଏଣୁ କୌ�ହି କୌ�ହି �ହନ୍ି ସୁମନ୍ 5 ବଷ ବିତାଇବା�ୁ ପଡିଥିଲା। ଜକୌଣ ପ�ିକୌବଶବିତ୍
ୃ
ପତ୍ନ୍ରୀଙ୍ଠା� ୁ କୌପ୍ର�ଣା ପାଇଁ ସ୍ାଧ୍ରୀନତା ସଂଗ୍ରାମ୍ରୀ ତୋ ପ୍ର�ତି ଉପାସ� କୌହାଇ କୌସ କୌଦଶ୍ରୀ ଏବଂ
କୌହାଇଥିକୌଲ। ପୂବ୍ଯ� ୁ ୟୁକୌ�ାପ ଯାତ୍ା ସମୟକୌ� କୌସ ମ୍ୟାଡାମ �ାମା, ଆୟୁକୌବ୍ଯଦି� ଚି�ିତ୍ସା ଉପକୌ� ମଧ୍ୟ ଗୁ� ୁ ତ୍ୱାକୌ�ାପ ��ିଥିକୌଲ। କୌସ
ୃ
ଶ୍ୟାମ ଜ୍ରୀ �ଷ୍ଣ ବମ୍ଯା ଓ ବ୍ରୀକୌ�ନ୍ଦ୍ ଚାର୍ାଜ୍ଯ୍ରୀଙ୍ ଭଳି କୌଦଶ କୌସବ�ଙ୍ୁ 1936 ମସିହାକୌ� �ାକୌଲାଲ ନି�ର୍ସ୍ କୌସେ୍ଯା ଗ୍ରାମକୌ� ଏ� ଆଶ୍ମ
ି
କୌଭର୍ିଥିକୌଲ। ଏମାନଙ୍ ପ୍ରଭାବ ବି ତାଙ୍ ଉପକୌ� ପଡ଼ିଥିଲା। ଏତି�ି ପ୍ରତିଷ୍ଠା ��ିଥିକୌଲ ଏବଂ �ଷ�, ଶ୍ମ� ଏବଂ ଆଦିବାସ୍ରୀଙ୍ �ଲ୍ୟାଣ
ୃ
ନୁକୌହଁ, �ାମ�ଷ୍ଣ ପ�ମହନ୍ସ ଏବଂ ସ୍ାମ୍ରୀ ବିକୌବ�ାନନ୍ଙ୍ �ଚିତ ଧାମଭି� ତୋ ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ଆଜ୍ରୀବନ �ାଯ୍ୟ ��ିଥିକୌଲ। ସ୍ାଧ୍ରୀନତା ପକୌ�,
୍ଯ
ୃ
ଗ୍ରନ୍ଥ ଏବଂ ତାଙ୍ �ାଯ୍ୟ ବି ସୁମନ୍ଙ୍ ଉପକୌ� ଯକୌେଷ୍ ପ୍ରଭାବ ପଡ଼ିଥିଲା। କୌଯକୌତକୌବକୌଳ କ୍ମତା ଓ ପଦବ୍ରୀ� ଚଚ୍ଚ୍ଯା କୌହଉଥିଲା କୌସକୌତକୌବକୌଳ
୍ଯ
ବାସ୍ତବକୌ� ସୁମନ୍ କୌମକୌହଟ୍ାଙ୍ ପତ୍ନ୍ରୀ ଜକୌଣ ସାଧା�ଣ ମହିଳା ନଥିକୌଲ। ଉଭୟ ଶା�ଦା ଓ ସୁମନ୍ ନିଜ�ୁ କୌସହି ଚଚ୍ଚ୍ଯା� ୁ ଦୂକୌ�ଇ ��ୁଥିକୌଲ।
ି
ି
�ୁହାଯାଏ ଜକୌଣ ପତ୍ନ୍ରୀ, ମା, ଭଉଣ ଏବଂ ଝିଅ ଭାକୌବ ତାଙ୍ ଭ ୂ ମ�ା ଏହାପକୌ� ସା�ା ଜବ୍ରୀନ ଉଭୟଙ୍� ସମାଜ କୌସବା ଏବଂ �ଚନାତ୍ମ�
ସହ ଜକୌଣ ସାମାଜି� �ମ୍ଯ୍ରୀ, ଶିକ୍ାବିତ୍ ଏବଂ ମହାନ ସ୍ାଧ୍ରୀନତା ସଂଗ୍ରାମ୍ରୀ �ାଯ୍ୟକୌ� ବିତିଥିଲା।
୍ଯ
42 ନ୍ୟୁ ଇଣ୍ଆ ସମାଚାର | ଜ୍ୟଲାଇ 1-15, 2022
ଡି
୍ୟ