Page 44 - NIS Odia 01-15 July 2022
P. 44

ମ
      ରାଷ୍ଟ୍ର  ଅମୃତ ମକୌୋତ୍ବ




                                ହାନ ସଂଘଷ୍ଯ ଏବଂ ବଳିଦାନ ପକୌ� ଆକୌମ ସ୍ାଧ୍ରୀନତା ହାସଲ �ଲ ୁ ।  ଏହି ସଂଘଷ୍ଯ ଓ ସଂଗ୍ରାମ�ୁ ନିର୍ଣ୍ଯାୟ�
                                କୌମାଡ଼ କୌଦଇଥିବା ତୋ କୌଦଶପାଇଁ ନିଜ ଜ୍ରୀବନ ଉତ୍ସଗ୍ଯ ��ିଥିବା ମହାନ ସ୍ାଧ୍ରୀନତା ସଂଗ୍ରାମ୍ରୀମାନଙ୍ୁ ଶ୍ଦ୍ଧାଞ୍ଳି
                                କୌଦବା ଏବଂ କୌଦଶ� କୌଗୌ�ବମୟ ଅତ୍ରୀତ�ୁ ନବପଢ଼ିଙ୍ୁ ପ�ିଚୟ ��ିବା ଲାଗ ଆକୌମ ସ୍ାଧ୍ରୀନତା� ଅମୃତ
                                                                                         ି
                                                                     ି
                                ମକୌହାତ୍ସବ ପାଳନ �� ୁ ଛୁ। ବିନା �କ୍ତପାତକୌ� ଅହିଂସା ମାଗ୍ଯ�ୁ ଆପଣାଇ ମଧ୍ୟ ଉପନିକୌବଶବାଦ� ୁ  ମୁକ୍ତ  ି
                                                                                                        ି
                                ମିଳିପାକୌ� ଏହି ଆଦଶ୍ଯ�ୁ ବିଶ୍ୱ ଆଗକୌ� ସାବ୍ୟସ୍ତ ��ି କୌଦ�ାଇଥିଲା ଭା�ତ। ଆମ ସ୍ାଧ୍ରୀନତା ପ୍ରାପ୍� 75
                                ବଷ୍ଯ ପାଳନ ଅବସ�କୌ� ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍୍ରୀ ନକୌ�ନ୍ଦ୍ କୌମାଦ୍ରୀଙ୍ ନିକୌର୍୍ଯଶକୌ� ଆ�ମ୍ଭ କୌହାଇଥିବା ‘ଅମୃତ ମକୌହାତ୍ସବ’
                                                          ି
                                �ାଯ୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଅଧ୍ରୀନକୌ� କୌଦଶ� ବିଭନ୍ନ ସ୍ାନକୌ� 25,000 � ୁ  ଅଧି� ଉତ୍ସବ ଆକୌୟାଜନ ��ାଯାଇଛି। ‘ନୁ୍ୟ
                                   ି
                                ଇଣ୍ଡଆ ସମାଚା�’ ପତ୍ି�ା� ପ୍ରତିର୍ିସଂ�୍ୟା ପାଠ�ଙ୍ୁ ସ୍ାଧ୍ରୀନତା ଆକୌନ୍ାଳନ ଓ ଭା�ତ୍ରୀୟଙ୍ ବ୍ରୀ�ଗାୋ�ୁ
                                ପୁଣେକୌ� ମକୌନ ପ�ାଇକୌଦବା ପାଇଁ କୌଚଷ୍ା ��ିଛି। ଏହିକ୍ରମକୌ� ଏେ� ‘ଅମୃତ ମକୌହାତ୍ସବ’ ଶୃଙ୍ଖଳାକୌ�
                                   ି
                                                                                    ି
                                ସୁମନ୍ କୌମକୌହଟ୍ା,  ପଞ୍ାବ� ବ୍ରୀ�ାଙ୍ଗନା ସୁଶ୍ରୀଲା କୌଚୈନ କୌତ୍ହାନ, ପଶ୍ମ ବଙ୍ଗ� ସୁପୁତ୍ ଅମକୌ�ନ୍ଦ୍ ନାେ
                                                                                             ି
                                ଚାର୍ାଜ୍ଯ୍ରୀ ଏବଂ ଓଡ଼ିଶା� ଅକୌଲ� ପାତ୍ଙ୍ �ାହାଣ୍ରୀ ଆପଣଙ୍ୁ ପ୍ରଭାବିତ ��ିବ କୌବାଲ ଆଶା...।
            ସୁମନ୍ କୌମକୌେଟ୍ା, �ାୋଙ୍କ ପତ୍ଜୀଙ୍କ ଗର୍୍ଭର
                                                                                                      ୁ


                ଜନ୍୍ମ କୌେବା�ୁ ଚାେଧି ଁଥିକୌ� ମୋତ୍ମା ଗାନ୍ଧି



                                    ଜେ୍ମ: 1ଜମୁଲାଇ 1877 | ମୃତ ମୁ ୍ୟ: 15 ଡିରସମ୍ବର 1968
         ସୁ ମନ୍  କୌମକୌହଟ୍ା  ଜକୌଣ  ଚି�ିତ୍ସ�  ଭାକୌବ  କୌବଶ୍  ପ�ିଚିତ  ଥିକୌଲ   ଭାକୌବ  �ାଯ୍ୟ  ନିବ୍ଯାହ  �� ୁ ଥିକୌଲ।  ତାଙ୍  ନିଶଷ୍ଠା  ଓ  �ାଯ୍ୟ  ��ିବା�
                                                                      ୍ଯ

                                                                                                     ୍ଯ
            ବ୍ିର୍ିଶ୍  ଭା�ତକୌ�। ଇଂଲଣ୍ଡକୌ� ଡାକ୍ତ�୍ରୀ ପଢ଼ି କୌଫ�ିବା ପକୌ� କୌସ   ସମନବେୟ କୌଦଖି ମହାତ୍ମା ଗାନ୍ଧି �ହିଥିକୌଲ ,’ଆସନ୍ା ଜନ୍ମକୌ� କୌସ ଶା�ଦା
         ବକୌ�ାଦା  �ାଜ୍ୟ�  ମୁ�୍ୟ  ଚି�ିତ୍ସ�  ନିଯୁକ୍ତ  ଥିକୌଲ।  ତାଙ୍  ପତ୍ନ୍ରୀ  ଥିକୌଲ   କୌମକୌହଟ୍ାଙ୍ ଗଭ୍ଯ� ୁ  ଜନ୍ମ କୌନବା�ୁ ଚାହାନ୍ି’।
         ଶା�ଦା କୌମକୌହଟ୍ା। ଜକୌଣ କୌଲ�� ତୋ ସ୍ତମ୍ଭ�ା� ଭାକୌବ ତାଙ୍ ପ�ିଚିତି   1928  ମସିହାକୌ�  ସୁମନ୍  କୌମକୌହଟ୍ା  ବାକୌଦାଲ  ସତ୍ୟଗ୍ରାହକୌ�
                                                                                                  ି
                                                                                                ୍ଯ
         ଥିଲା।  କୌହକୌଲ  ଶା�ଦା  କୌଦଶ  ପାଇଁ  �ିଛି  ��ିବା�ୁ  ଚାହୁଁଥିକୌଲ।  �ିନ୍   ସକ୍ରୟ  ଭାବକୌ�  ଅଂଶଗ୍ରହଣ  ��ିଥିକୌଲ।  ଏହି  ସତ୍ୟାଗ୍ରହ  ସମୟକୌ�
                                                        ୁ
                                                                ି
         ତାହା  କୌହାଇପା� ୁ   ନଥିଲା।  ସୁମନ୍ଙ୍  ଅସ୍ିମଜ୍ା�  କୌ�ୌଣସି  କୌ�ାଣକୌ�   କୌସ ସ�ବନ ଆଶ୍ମ� ଦାୟତ୍ୱ କୌନଇଥିକୌଲ।  ଏହିସମୟକୌ� ତାଙ୍�
                                                                                 ି
         ଏହି ଭାବନା ବି �ହିଥିଲା। କୌଲା�ଙ୍ କୌସବା ��ିବା, ତୋ �ାଜନ୍ରୀତି�   ସାଂଗଠନି� କ୍ମତା କୌଦଖି  ସର୍୍ଯା� ବଲେଭ ଭାଇ ପକୌର୍ଲ ଏବଂ ମହାତ୍ମା
                                        ଁ
                                            ୍ଯ
         ସ୍ତ�କୌ�  ଅଂଶ୍ରୀଦା�  କୌହାଇ    କୌଦଶ  ପାଇ�ାଯ୍ୟ                      ଗାନ୍ଧ୍ରୀ  ବିକୌଶଷ  ପ୍ରସନ୍ନ  କୌହାଇଥିକୌଲ।    ଏହାପକୌ�
                                                                                                           ି
         ��ିବା�ୁ କୌସ ଚାହୁଁଥିକୌଲ, କୌହକୌଲ ତାହା କୌହାଇପା� ୁ    1928 ବାରକୌୋ�   କୌସ  ଭା�ତ�  ସ୍ାଧ୍ରୀନତା  ଆକୌନ୍ାଳନକୌ�  ସକ୍ରୟ
                                                                     ଧି
         ନଥିଲା। ପତ୍ନ୍ରୀଙ୍ ଏପ�ି ମନ କୌଦଇ ସୁମନ୍ ଚିନ୍ା �କୌଲ                   ଭାକୌବ  ଅଂଶଗ୍ରହଣ  ��ିଥିକୌଲ  ଏବଂ  ଅକୌନ�େ�
         ଚା�ି�ି ��ି ସମାଜ କୌସବା ��ିବା ସମ୍ଭବ କୌହାଇପା� ୁ    ସତ୍ୟାଗ୍ରେକୌର     �ା�ାବ�ଣ  ��ିଥିକୌଲ।  ଅମାନ୍ୟ  ଆକୌନ୍ାଳନକୌ�
                                                                                                     ି
                                                                                                 ି
         ନାହିଁ।  ଏଣୁ  କୌସ  ଏବଂ  ଶା�ଦା    ମହାତ୍ମା  ଗାନ୍ଧିଙ୍ୁ   ସୁମନ୍ କୌମକୌେଟ୍ାଙ୍କ   ଭାଗ  କୌନଇଥିବା� ୁ   ତାଙ୍ୁ  କୌପାଲସ  ଗ�ଫ  ��ି
         କୌଭର୍ିବା  ଆସିକୌଲ।  ମହାତ୍ମାଙ୍  ସହ  ସାକ୍ାତପକୌ�   ର୍ାଗୋରଜୀ         ଗୁଜ�ାର୍� ଜାଲଲପୁ� କୌଜଲକୌ� ହାଜ� ��ିଥିଲା।
                                                           ଧି
         ତାଙ୍  ଜ୍ରୀବନକୌ�  ବ୍ୟାପ�  ପ�ିବତ୍ନ  ଆସିଲା।                         ସ୍ାଧ୍ରୀନତା  ଆକୌନ୍ାଳନକୌ�  ତାଙ୍�  ସମ୍ୃକ୍ତ  ଥିବା� ୁ
                                                                                                       ି
                                    ୍ଯ
         ଆଉ  ସୁମନ୍  ଚି�ିତ୍ସ�� ୁ   ପ�ିଣତ  କୌହକୌଲ  ସ୍ତନ୍ତ୍ତା   ଅବଧିସ୍ମରଣଜୀୟ ରେଧିବ।   ତାଙ୍ୁ ସାବ�ମତି, ବିଶାପୁ� ଏବଂ ନାଶିକ୍ କୌଜଲକୌ�
                                                                               ୍ଯ
         କୌସନାନ୍ରୀ  ଭାକୌବ  ଏଣୁ  କୌ�ହି  କୌ�ହି  �ହନ୍ି  ସୁମନ୍                5 ବଷ ବିତାଇବା�ୁ ପଡିଥିଲା। ଜକୌଣ ପ�ିକୌବଶବିତ୍
                                                                                 ୃ
         ପତ୍ନ୍ରୀଙ୍ଠା� ୁ   କୌପ୍ର�ଣା  ପାଇଁ  ସ୍ାଧ୍ରୀନତା  ସଂଗ୍ରାମ୍ରୀ          ତୋ  ପ୍ର�ତି  ଉପାସ�  କୌହାଇ  କୌସ  କୌଦଶ୍ରୀ  ଏବଂ
         କୌହାଇଥିକୌଲ। ପୂବ୍ଯ� ୁ  ୟୁକୌ�ାପ ଯାତ୍ା ସମୟକୌ� କୌସ ମ୍ୟାଡାମ �ାମା,   ଆୟୁକୌବ୍ଯଦି�  ଚି�ିତ୍ସା  ଉପକୌ�  ମଧ୍ୟ  ଗୁ� ୁ ତ୍ୱାକୌ�ାପ  ��ିଥିକୌଲ।  କୌସ
                  ୃ
         ଶ୍ୟାମ ଜ୍ରୀ �ଷ୍ଣ ବମ୍ଯା ଓ ବ୍ରୀକୌ�ନ୍ଦ୍ ଚାର୍ାଜ୍ଯ୍ରୀଙ୍ ଭଳି କୌଦଶ କୌସବ�ଙ୍ୁ   1936  ମସିହାକୌ�  �ାକୌଲାଲ  ନି�ର୍ସ୍  କୌସେ୍ଯା  ଗ୍ରାମକୌ�  ଏ�  ଆଶ୍ମ
                                                                                       ି
         କୌଭର୍ିଥିକୌଲ। ଏମାନଙ୍  ପ୍ରଭାବ ବି ତାଙ୍ ଉପକୌ� ପଡ଼ିଥିଲା। ଏତି�ି   ପ୍ରତିଷ୍ଠା  ��ିଥିକୌଲ  ଏବଂ  �ଷ�,  ଶ୍ମ�  ଏବଂ  ଆଦିବାସ୍ରୀଙ୍  �ଲ୍ୟାଣ
                                                                                ୃ
         ନୁକୌହଁ, �ାମ�ଷ୍ଣ ପ�ମହନ୍ସ ଏବଂ ସ୍ାମ୍ରୀ ବିକୌବ�ାନନ୍ଙ୍ �ଚିତ ଧାମଭି�   ତୋ  ଉନ୍ନତି  ପାଇଁ  ଆଜ୍ରୀବନ  �ାଯ୍ୟ  ��ିଥିକୌଲ।  ସ୍ାଧ୍ରୀନତା  ପକୌ�,
                                                                                      ୍ଯ
                   ୃ
         ଗ୍ରନ୍ଥ ଏବଂ ତାଙ୍ �ାଯ୍ୟ ବି ସୁମନ୍ଙ୍ ଉପକୌ� ଯକୌେଷ୍ ପ୍ରଭାବ ପଡ଼ିଥିଲା।   କୌଯକୌତକୌବକୌଳ  କ୍ମତା  ଓ  ପଦବ୍ରୀ�  ଚଚ୍ଚ୍ଯା  କୌହଉଥିଲା  କୌସକୌତକୌବକୌଳ
                        ୍ଯ
         ବାସ୍ତବକୌ� ସୁମନ୍ କୌମକୌହଟ୍ାଙ୍ ପତ୍ନ୍ରୀ ଜକୌଣ ସାଧା�ଣ ମହିଳା ନଥିକୌଲ।   ଉଭୟ  ଶା�ଦା  ଓ  ସୁମନ୍  ନିଜ�ୁ  କୌସହି  ଚଚ୍ଚ୍ଯା� ୁ   ଦୂକୌ�ଇ  ��ୁଥିକୌଲ।
                                                      ି
                                 ି
         �ୁହାଯାଏ ଜକୌଣ ପତ୍ନ୍ରୀ, ମା, ଭଉଣ ଏବଂ ଝିଅ ଭାକୌବ ତାଙ୍ ଭ ୂ ମ�ା   ଏହାପକୌ� ସା�ା ଜବ୍ରୀନ ଉଭୟଙ୍� ସମାଜ କୌସବା ଏବଂ �ଚନାତ୍ମ�
         ସହ ଜକୌଣ ସାମାଜି� �ମ୍ଯ୍ରୀ, ଶିକ୍ାବିତ୍  ଏବଂ ମହାନ ସ୍ାଧ୍ରୀନତା ସଂଗ୍ରାମ୍ରୀ   �ାଯ୍ୟକୌ� ବିତିଥିଲା।
                                                                 ୍ଯ
          42  ନ୍ୟୁ ଇଣ୍ଆ ସମାଚାର |  ଜ୍ୟଲାଇ 1-15, 2022
                  ଡି
              ୍ୟ
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49